Gå til innhold

Fellesstart ødelegger skisporten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vitsen med å se på 30 km fri mølje? De går i dunge i 28 km, og så vinner den beste spurteren. mer spennende å grave etter gull i nesa. Vil ha individuell start på alle distanser. Og dobbeltjakt, hva er det for drit? Ikke kødd med skisporten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hvert år sendt inn et forslag til Norsk Skiforbund om at de bør kombinere skiskyting og hopping. Standplass er midt i svevet og den som treffer flest hoppere (evt treffer en hopper flest ganger...) og i tillegg selv går fortest og hopper lengst, vinner.

En slags triatalon på ski. Selvfølgelig trenger man ikke bruke skadelig ammo, luftgevær- eller paintballkuler holder i massevis.

Men hvert år er det det samme, jeg får ikke svar.

5-mila er vel noe av det mest kjedelige man kan finne på å se på, så skisporten trenger å sprites opp litt, synes jeg :-)

Skrevet

Kort forklart så er dobbeltjakt mølestart med skibytte etter 15 km for herrer, så da får man sett hvilken nasjon som er best på skibytte. Utrolig interessant.

Skrevet

De burde legge inn et klesskift også. Helst med konkurrentene.

Innbiller meg at de kondomdraktene kan gi mye ufrivillig morro når de skal av og på i en fart. Plus at man er litt svett og stresset. Og konkurrenten ikke vil bytte med deg...

Det hadde vært gøy, det.

Og klesbyttet skulle ha skjedd 150 meter før mål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...