2gullklumper Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 På termin hadde jeg time til ul. Alt var bra med barnet, og jeg hadde en cm opning. Jordmor tøyde meg litt, og når kl var 10 dro vi hjem. Jeg hadde da svake kynnere og litt blødning. Kynnerene tok seg opp, og ble sterkere, og kom med 5 til 8 min mellom. Jeg ringte sykehuset, og fikk beskjed om å ta det med ro, og se det ann en stund. Når kl var 12 gikk jeg og la meg, og sov til kl var 13. Da voknet jeg av en veldig sterk ri. Ringte da min mann, som kom hjem og hjalp meg å ta tiden mellom riene. De var nå mellom 2 til 5 min mellom, men ikke SYKT vondt. Når kl var 14.30 dro min mann for å hente elstemann i barnehagen, og leverte han hos en venninne av meg. Når han kom hjem, ringte jeg sykehuset og sa at jeg ville ha en sjekk. I bilen ble riene vonde, hadde problem med å sitte stille. Kl 16 var vi på sykehuset. Hadde da fortsatt en cm opning men var helt moden. Dette kom til å ta tid, men siden jeg hadde så vondt, ville de ikke sende meg hjem igjen. Riene kom tett, og var veldig vonde,og jeg prøvde badekar, akupunktur og varmepose uten effekt. Jeg spydde flere ganger av smertene. Jeg ble sjekket kl 20 og da var opningen 3 cm. Jeg kunne nå få epidural men anestesien var opptatt, så det tok en liten stund. (virket som en evighet for meg) Jeg hadde så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Jordmor fant ut at slik kunne jeg ikke ha det, så jeg fikk petedin. Men akkurat i det den var satt, kom anestesien og jeg fikk epidural. Det var som å komme til himmelen. Alle smerter var borte. Ca kl 21.30 ble jeg sjekket igjen hadde da 7 cm opning og hodet var veldig langt nede. for en forandring! Kjente fortsatt ikke smerter. Ringte på kl 22, for kjente det presset litt på bak, og da var opningen 10 cm. Her var det bare å presse viss jeg ville. Men jeg kjente bare litt trykk, og ikke noe rier(hadde de, men kjente det ikke selv) så jeg visste ikke helt når jeg skulle presse. Under instruksjon fra jordmor presset jeg ut lille Birk kl23.15 10 des 2007. Han var 4070g og 53 cm. Han hadde litt problem med å puste til å begynne med, men det var pga petedinen. Men kom seg fort når han begynte å puste. Sitter igjen med en fantastisk fødsels opplevelse, der jeg ikke kjente noen smerter etter ca 4 cm opning. Nå koser vi oss hjemme og gleder oss til jul! Lykke til alle dere som skal gjennom dette, DET ER FANTASTISK!
~Roskva~ Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Gratulerer så mye med lille Birk!!!!!! Det høres ut som en fin fødselsopplevelse. Jeg ønsker dere alt godt i tiden fremover.
Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 Gratulerer så masse med Birk:)
Hvitkløver2020 Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Til lykke med lille Birk=) Kos dere i julen!!!
*Super*Mamman* Skrevet 15. desember 2007 #5 Skrevet 15. desember 2007 Gratulerer så mye:) Kos deg med prinsen din:)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 15. desember 2007 #6 Skrevet 15. desember 2007 Gratulerer så mye med gutten!! Kos dere masse sammen, og lykke til videre.
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 15. desember 2007 #7 Skrevet 15. desember 2007 Gratulerer så mye!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå