Gå til innhold

Dere som har helge-pappaer til ungene deres,hvor lenge har han ungen(e)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som det er mest vanlig at pappan har ungene fra Fredag til Søndag,annenhver helg,begge søstrene mine har den ordningen...Sønnen min er hos pappan sin annenhver Fredag til Onsdag,men han bor ikke så langt unna...Hva slags ordning har dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er jeg helgemamma til eldste på 13 år.

han kommer etter skolen på fredager og tar buss til skolen herfra på mandags morgen.

Pga mya aktiviteter i uka,er han ikke her da.

Skrevet

Fredag til søndag annenhver helg + hver onsdag.

Skrevet

Jeg har pappa som bor her fast da, men de jeg kjenner som har delt omsorg har 60/40-deling.

Dvs mammaen har barnet/barna fra tirsdag til neste torsdag, pappaen fra torsdag til tirsdag.

Ellers så er det heldigvis mer og mer vanlig med 50/50-deling, ihvertfall hos de med litt større barn. Da er ungene annenhver uke hos foreldrene, evnt. to uker i slengen hos hver. Syns synd på de mennene som lar seg avspise med den "tradisjonele" annenhver-helg-og-en-dag-i-uka altså, det er jo så gammeldags og teit at..

Skrevet

Hva med de barna som må flytte hver uke da? Kan ikke si jeg misunner de akkurat...

Selvfølgelig trist med den av foreldrene som får mindre tid med barna, men personlig syns jeg ikke 50/50 viker som noen god løsning for barna....

Skrevet

De flytter jo ikke? De har to hjem. Er vel ikke verre det enn at de må "flytte" annenhver helg og en dag i uka vel.

Skrevet

Har ei venninne som har det slik.

Pappan henter jenta i bhg på fredag og kjører henne igjen på mandag.

Pappan henter jenta i bhg på onsdag og kjører henne på torsdag.

Skjønner?

Så hender det at pappan gjerne vil ha henne 2 helger på rad hvis de skal noe spesielt som ikke kan skje i den "ordinære" pappahelgen.

Skrevet

Jeg merker hvertfall på min egen sønn at etter å vært hos faren sin i en helg så bruker han fort en uke på å "roe" seg og komme inn i vanlige rutiner igjen....

Syns det må være fryktelig slitsomt for han om han da skulle måtte gjøre dette hver eneste uke....

Så i vår situasjon ville en 50/50 deling ikke vært for barnets beste....

Nå kan jeg ikke snakke ut ifra noen andres situasjon da, for det er jo magne som syns en slik ordning fungerer bra....

Skrevet

det fins ingen forsking som sier at 50/50 generelt sett er en bedre løsing for barn. det er mer slitsomt og bo like mye i vært hjem en og ha ett hjem og ett besøkshjem.

mannen på FVK var helt klar på at barn med 40/60 ordnig ofte taklet det bedre en 50/50.

her har far småen 6 timer anden vær søndag og 4 timer vær onsdag

Skrevet

Ja, kommer jo litt an på avstand f.eks. Men unger flest er tilpasningsdyktige da, kanskje gutten din hadde fått mer ro om han var lengre perioder hos pappaen sin også, man vet jo aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...