Gå til innhold

Desemberbarn: etter lang prøving?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en teori (ut fra de jeg kjenner som har fått barn i desember) om at det er mange "slitere" i desember, mens fra januar og utover våren er de som ble raskt gravide.

Stemmer det med deg?

Stemmer med meg, prøvd en god stund, og tenkte at det ikke var ideelt med desemberbarn, men ikke noe poeng å hoppe over prøvingen en mnd for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smalt på første detta, så vi prøvde ikke lenge for å få nr 2 akkurat... :P

Skrevet

Satt på første forsøket her også. Vi trodde ikke det kom til å gå så kjapt, så regnet ikke med det ble baby dette året.. Men jaggu meg kommer den i neste uke ;)

Skrevet

Nr 1, var et " uhell" glemt pille, så det satt jo fort kan du si. Hu satt i august og født i mai. Samme med nr 2, han var et resultat av p-pille merke bytting :-) Å satt som et skudd i desember, født i august!

Hatt 2 ma som begge satt etter 1-3 prøveperioder.ble gravid i april/mai og august. Å så til slutt en liten sliter spire som kloret seg fast i april og kommer nå 21 desember :-)

Men jeg tror heller på at de kommer når man er minst forberedt, fordi da tenkerr man ikke på det hele tiden. Mens som den siste vår, som var så ønsket og planlagt måtte vi jobbe masse for, nettopp fordi jeg ikke klarte å tenke på annet en en liten baby. Men det med at det er litt "kjipt" med desember barn kan jeg tro litt på :-) Ingen vil at barnet dems skal bli minst i klassen osv....

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Med nr 1 prøvde vi i nesten er år. Hun kom i mai. Nå har jeg termin i begynnelsen av februar, og gikk på minipillen da jeg ble gravid :)

Skrevet

stemmer ikke her. prøvde ikke i det hele tatt vi. gikk på p-piller, men ble likevel gravid, og har termin 29.des

Skrevet

stemmer her! slet i halvanne år med han her. tenkte som du skrev at jeg ikke ville hoppe over en mnd bare fordi desember er litt ugunstig... og så ble terminen midt i jula :-p

Skrevet

Hadde en MA i slutten av februar, og i begynnelsen av april var en ny spire på plass ;) var ikke helt planlagt, men skjedde rimelig kjapt ja. Hehe :)

Skrevet

vi proevde leeeenge (1 aar) men har termin 10 jan. Haaper paa desember baby:)

Skrevet

Har termin 17.Desember, og her var ingenting planlagt, men var litt sløv med pilla en måned, og vips, da ble det en baby =)

Som vi selvfølgelig er overlykkelige for nå :)

Skrevet

Her klaffet det på 1 forsøk, vel og merke så hadde jeg en MA i februar,men ble gravid 6 uker etter utskraping. Tok vel en 7-8 mnd før jeg ble gravid med den som endte i MA. Så om vi hører til blant slitere vil jeg ikke si at vi gjør...

Skrevet

Min første er født i desember, og han var nesten planlagt :) Hehe. Sluttet på p-pillene for få de skikkelig ut av kroppen før vi begynte å prøve, og der satt spiren gitt :P Var ikke noe sliter, testet positivt 5 uker etter at jeg sluttet på p-piller..

Skrevet

Her er det tvert imot- vårt desemberbarn var et "uhell" og ikke planlagt i det hele tatt;-)

Så kanskje det er slik at desemberbarn enten er veldig planlagte, eller veldig uplanlagte;-)

Denne gangen blir det januarbarn. Det var ikke det viktigste for oss da vi startet å prøve, men jeg hadde nok i bakhodet at jeg gjerne ville unngå desember. Og den satt på første forsøk.

Skrevet

Førstemann brukte vi 7 mnd på og han ble født i juni, og andremann brukte vi 3 mnd på og kommer nå om 6 dager!

Skrevet

ja man kan jo si det. Har prøvd ei stund og tenke som deg at vi kunne jo ikke hoppe over desember måned, for tenk om det var måneden for oss? Og det var det. Vi greidde forøvrig å bli gravide 2 ganger før denne graviditeten. Første endte i SA, da var terminen i januar, (6pp forsøk), neste endte i MA, da var terminen i juli, og nå til slutt desember- har nå 5 dager igjen til KS, og det ser forhåpentligvis ut til at alt skal gå bra denne gangen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...