Gå til innhold

hvordan var det med forkjølelese og bhg igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

småen er forkjøla i dag,og tenker det sitter i noen dager,da tenker jeg på til uka,med nissefest og lignende ...

kan de gå så lenge de ikke har feber?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge barnet er feberfritt og i OK form pleier de fleste barnehager å godta at de er forkjøla. Du kjenner barnet ditt best - hvis ungen blir ekstra krevende når han/hun er forkjøla er det kanskje best å være hjemme?

Skrevet

hvis barnet ditt har vært feberfri en dag først så kan h*n være i bhg.forkjølelse er det du som avgjør.litt host og snørr går men du som tar avgjørelsen,

Skrevet

Så lenge barnet ikke har feber, kan de gå i barnehagen.

Har selv en gutt som startet i bhg i slutten av aug, og han har vært nesten konstant forkjølet siden :s Men så lenge han ikke har hatt feber, og han er "sprek" nok til lek, så har jeg sendt han i bhg.

Skrevet

Er førskolelærer på småbarnsbase, og vi har som fast regel (etter rådgivning med lege og helsestasjon) at hvis barna har bra allmenntilstand og har vært feber frie en hel dag så er det ok med barnehage. Men hvis de har grønt snørr, generelt tette i nesa og tette i øya, så bør de holdes hjemme, da er det nok en infeksjon som lurer...

Bare kjenn på deg selv, når du er forkjølet og tett, og med det aktivitetsnivået de fleste barn har, hvor slitsomt alt er, så kan det ofte være greit å få være hjemme og bli frisk først!

Vi ser at de barna som aldri får lov å bli helt friske før de blir sendt i barnehagen generelt sliter mer der, og er urolige..

God bedring til dere!!

Skrevet

Jeg hadde sendt barnet i barnehagen så sant det ikke har feber. Og at formen er ok. Du kan jo eventuelt gi h*n noe kortere dager da hvis du har mulighet til det.

I barnehagen hos oss er ikke forkjøla noen grunn til å holde ungene hjemme ;o) Men du må jo så klart se an almenntilstanden da. Kos dere med nissefest og førjulsmoro!!!

Skrevet

takk for råd jenter;)

håper han er ok til mandag...

da skal jeg nemlig på ul og har ikke noen til å passe han om han ikke er i bhg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...