Gjest Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Småen på 2 startet natta til fredag sist uke med oppkast. Spydde i 2 dager, før han fikk diare. Han hadde bare en diarebleie, men den var til gjengjeld så full at han hadde bæsj helt opp til hårfestet.... Denne uka har han vært frisk, men ikke villet spise noe særlig. Men så fikk gubben det. Han sprang med bøtta forann seg på do i 3 dager, men bra nå. Og hva venter oss når vi står opp i dag??? Jo da, gutten på 2 med full diare. Han tisser med rumpa, stakkars. Trodde vi var over det jeg nå. Sukk, håper det er fredelig i jula. Synes vi har hatt nok nå Dagens syteinnlegg fra meg. Flere som har hatt denne syka i flere omganger? Altså spydd, blitt frisk og så diare?
Nit@™ Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Usj. Omgangssyke er noe dritt, for å si det rett ut ;o) Ikke vanlig å ha det i flere omganger egentlig. I de fleste tilfeller skyldes omgangsyke rota-virus, og når man først har hatt det en gang er man imun 2-3 år (iflg boka da... ;o) Du får gi blåbærsaft, loff, kokt ris, pannekaker med blåbærsyltetøy, farris/eplemost 50/50, litt salt kjeks... osv... God bedring til lille gutten din! Håper han blir fort bra denne gangen!
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 Takk for det. Ja, kalendegaven i dag er sjokolade, siden det er lørdag og storesøster får det. Men i dag blir nok den gaven bytta ut, ja, som sist lørdag. Her går rota-viruset for fult. Og kanskje han ikke har vært helt kvitt det, siden han ikke har villet spise noe særlig. Men han har ikke hatt diare denne uka, men litt bløtere bæsj enn vanlig. Å være immun i 2-3 år tror jeg ikke noe på. Ok, hvis det er rota-virus, men her går omgangssyka minst to ganger i året. Og her får vi ALT. Er så dritt(bokstaveligtalt)lei sykdom. Er det ikke det ene, så er det det andre. Ja, skal slutte å syte nå, hehe.
Nit@™ Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Er lov å syte litt vettu. For man blir utrolig lei når det går slik på omgang. Våren for 2 år siden lå alle mann her bortsett fra meg og eldste datteren min. Vi vasket klær, skiftet bleier, hentet drikke, byttet på senger osv. Stua så ut som et pleiehjem! Endte med sykehusinnleggelse på mellomsten, så pappa måtte reise med han... Jeg satt hjemme med minste som da var 4 mnd og ammet alt jeg maktet for å få i han nok væske, samtidig som eldstegutten også ble syk og trengte litt pleie av mamma! Det er da man lurer på om det er mulig å melde seg ut av samfunnet litt ;o) Få seg en øy for seg selv der det ikke finnes virus og bakterier ;o) I alle fall kunne man fått 2 dager på spa etter en slik omgang! Det skulle stått i grunnloven spør du meg! Heldigvis ser det ut til at mine er "etter boka". Har ikke hatt omgangsyke i huset på 2 år, enda det har gått i bhg og på skolen... Men nå er det jo snart jul så.... ;o)
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #5 Skrevet 15. desember 2007 Jenta vår har alltid hatt veldig lett for å få det. Men denne gangen har hun og jeg sluppet, enda. Utrolig nok! Hvordan går det med deg, forresten? Funnet ut noe mer med magen?
Mille** Skrevet 15. desember 2007 #6 Skrevet 15. desember 2007 Jepp, vi har hatt det svineriet i hus, jeg fikk det først, så storesnuppa, lillesnuppa, gubben og så startet jeg igjen med diare, og så var det på an igjen med gubben igjen! Håper virkelig vi er ferdige nå..... God bedring!
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #7 Skrevet 15. desember 2007 Å nei, dere har virkelig hatt det, skjønner jeg. Jaja, er jo bare å ta det som det kommer, kan ikke gjøre annet. Må ut og kjøpe mere bleier, for med det tempoet han fyller de nå, så er det ikke nok med en pakke til helga :-s En frisk jul hadde vært noe nå. Håper dere er ferdige med det.
Nit@™ Skrevet 15. desember 2007 #8 Skrevet 15. desember 2007 Nehhh.. magen er vel som den har vært. Skal inn på Haukeland i Bergen "over nyttår" som det sto i brevet ;o) Legen søkte meg til Riksen og Haukeland, men fikk avslag på Riksen, men så søkte spesialisten jeg går til på Riksen og da skulle de ta meg inn... Så nå reiser jeg dit jeg kommer inn først, og det blir nok Haukeland. Da får det heller være 15 mil lengere vei dit en til Oslo. Får ta toget. Jeg er såpass lei at jeg hadde nok reist lenger også om jeg mente det hadde noe for seg! Startet på 72 kg i mars 07. Og nå er vekta nede på 55, og ser ikke ut til å stoppe der heller. På en måte er det kjekt å kunne spise så masse man vil uten å legge på seg, men på en annen side er jeg ganske lei badet mitt ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå