SkjønnesteLinus i verden:-) Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Vi skal hjem til jul i morgen. Akkurat i natt har lille gutten (snart 9 mnd) blitt skikkelig tett i nesa. Jeg har lest at man ikke skal fly med babyer som er tett i nesa fordi de da får ordentlig vondt i ørene/hodet. Det samme skjer visst med voksne også. Vi har aldri hatt problemer med ham på fly før, med ørene altså, men nå er jeg veldig usikker. Har noen erfaringer med dette? Burde jeg forskyve flyturen?
heldigec Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Det er stort sett bare under takeoff og landing at han kan få vondt i ørene, men slett ikke alltid. Det er pga trykkforandringen. Det hjelper å amme når man tar av og lander for da utlignes trykket i ørene. Ellers så kan du spandere på ham litt nesespray/nesedråper for å åpne opp. Dersom flyturen ikke er veldig lang så ville jeg ikke utsatt.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 Gi ham nesedråper en halvtime før landing. Det er landingen som er problemet. Jeg sliter selv vanvittig med dette, og jeg skal love deg at det er helt jævlig. Får et enormt trykk i pannen så det kjennes ut som om det ene øyet mitt skal presses ut. Og så gjør det vondt i ene øret, kjeven og tennene. Omtrent hele høyresiden av hodet mitt holder på å eksplodere. Jeg hater å fly pga dette!! Huff..
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Jeg skriver under på at det er skikkelig vondt å fly med tett nese! Trodde seriøst at et eller annet i hodet skulle eksplodere før det tilslutt ga seg, og det var lenge etter at flyet hadde landet! Sier som hun lenger opp her, bruk nesespray for å få åpnet skikkelig. Lykke til!
snoopy_me Skrevet 15. desember 2007 #5 Skrevet 15. desember 2007 uff her var det noen skremmende svar til denne stakkaren som skal ut å fly med barn med tett nese.. Da jeg var noen år gammel reiste vi til syden. .JEg var skikkelig tett og gråt masse.. Da fikk mamma beskjed om å dryppe nesten før take off og landing og da gikk det supert.. Det var på returen da.. Var vist litt kjipt på nedoverturen.. Drypp nesen hans du så går det sikkert bra.. Du bør/kan amme itillegg til dette ved take off og landing dersom du pleier å amme da, hvis ikke gir du han en flaske.. Går sikkert fint.. Masse lykke til og god tur til dere :=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå