Isilra Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Hva gjør man da? Har en gutt på 2 måneder, som absolutt vil ha hodet sitt til høyre. Det resulterer i at han har blitt flat på den siden av hodet. Helsesøster og lege har bare sagt at vi må snu hodet hans når han ligger på favorittsiden, og det prøver vi på - men han vrir hodet tilbake med en gang uansett! Har prøvd å bygge opp med kluter og sånt på andre siden, men han klarer å vri hodet fordet om. Noen som har noen tips å komme med? Er så redd for at han skal forbli "flat" i hodet.
Isilra Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 14. desember 2007 ..om noen lurer på hva grunnen til at han kan ha fått den favorittsiden, er det fordi han hadde en veneflon i hodet en ukes tid rett etter han ble født. Da fikk han ikke ligget på den siden med hodet, og ble liggende på høyre hele tiden. Når veneflonen ble tatt ut, var vanen allerede lagt.
Libido- Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 speilvend senga (sett den på motsatt vegg, eller legg han med hodet i fotenden).. da blir de ofte litt forvirret.. så snur de hodet til den andre siden. Ellers får dere bare fortsette å prøve å snu på hodet hans..
NoDoubt Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Jenta vår hadde og veneflon i noen dager etter fødselen men fikk ikke favoritt side av det. Gå inn på kiss-kidd.no å les litt der. Kanskje barnet ditt har det? Da kan dere ta han med til manuellterapaut, helt gratis, og få orden på det:-)
Regnbuemor til 2 Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Kiropraktor kan muligens fikse dette!
Isilra Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2007 Han sover/ligger mye i vogn, og da pleier vi å snu den sånn at han ligger på motsatt side av oss (slik at han må snu hodet om han vil se oss) og jeg har speilvendt stellematta hans, og prøvd å legge han i senga med meg så han må snu seg mot meg.. også prøvd med leker med sterke farger og lagt de på den "dumme" siden, men ingenting ser ut til å "friste". Stellematta er vel det som har fungert best, for da ligger han med hodet rett i stedenfor på siden (han elsker å bli skifta på - dagens høydepunkter). Men jeg mister liksom motet når jeg snur hodet hans og han vrir det tilbake med èn gang. Hadde det gått et par minutter før han snudde hodet hadde jeg hatt mer tro på det, men.. Vil jo selvsagt fortsette, men håpet det fantes en annen smart løsning
Isilra Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2007 Takk for link! Skal lese litt
Isilra Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2007 Etter å ha lest på den siden så virker det veldig som KISS 1. Uff. Blir bekymret da :/ Får ringe legen på mandag tenker jeg..
Isilra Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2007 Hvordan da? "Knekker" de nakken tilbake?
Bettybu Skrevet 14. desember 2007 #10 Skrevet 14. desember 2007 Ta poden med til kiropraktor. Hadde med min på 3-4 md 3+ 1 gang, og etter 1 gang merket jeg forskjell. Han likte ikke å ligge på mage heller, før... Nå er hodet motrent jevnt, han er 2,5 år nå... Finn en kiropraktor som har spesialisert seg på barn/babyer... Lykke til!!
Isilra Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 14. desember 2007 Han liker ikke å ligge på magen han her heller.. Fant du ut om det var noen grunn (KISS?) eller bare behandlet de det? Hvordan behandler de det egentlig? Takk for svar alle sammen
Regnbuemor til 2 Skrevet 14. desember 2007 #12 Skrevet 14. desember 2007 Minsten vår fikk så hard medfart på vei ut, at han hadde fått noen nakkevirvler i klem. Og bekkenet hans var sjeft. Kiropraktoren sa ikke noe om noe annen grunn enn dette. Det er ganske tøft å føde, men det er ikke så rent lite belastende å bli født heller! Var hos kiropraktor tre ganger.Etter dette var han kvitt mageknipene, og han hadde ikke lenger noen favoritt side.
NoDoubt Skrevet 15. desember 2007 #13 Skrevet 15. desember 2007 Viss du mistenker at det kan være Kiss så skal du ikke gå til kiropraktor!!! Du skal gå til manuellterapaut, de er de eneste som kan behandle kiss. Du trenger ikke henvisning fra lege! På kiss-kidd.no er det en liste over manuellterapauter som behandler kiss. Ring den som er nærmest deg. Behandlingen er helt gratis ( det er ikke kiropraktor).' Manuellterapauten bøyer, tøyer og knekker i nakke, rygg, hofter, der det trengs! Det er helt ufarlig og du får en "ny" baby etterpå:-)
Bettybu Skrevet 15. desember 2007 #14 Skrevet 15. desember 2007 Grunner til KISS: -Flerlinger -Keisersnitt -Seteleie -For tidlig fødsel .....Sto det i et foreldre&barn som kom i posten den første dagen jeg var hos kiropraktor med poden... Poden ble tatt med keisersnitt i uke 34 pga svangerskapsforgiftning, og han lå i seteleie... Seteleie(eller var det keisersnitt?) var nok til å få låst nakke, sa kiropraktoren. Betegnelsen KIDD/KISS tror jeg ikke han hadde hørt før.... Sånn som de røsker ut baby`n når du ser på et keisersnitt, er det ikke rart at nakken er i ulage!! Vet dessuten at de hadde problemer med å få han ut/hodet, så de snittet meg oppover,- innvendig i tillegg. Har ikke noe "diagnose", men han ble bra etter 3 behandlinger + oppfølgingstime. Det så ltt vondt ut, så første gang var det vel 2 med tårer i øynene...... Men kiropraktoren mente det var mest fordi babyen ble skremt.. Roet seg fort i mine hender etterpå! Prøv en kiropraktor, eller manuell terapeut..
Isilra Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #15 Skrevet 16. desember 2007 Må det være de grunnene til KISS? Han her ble født helt naturlig. Hvis det ikke er KISS, vil ikke da en manuellterapaut hjelpe? Hvis det kun er at han har en favorittside, kan vel ikke kiropraktor hjelpe heller? Da må vi bare fortsette å vri hodet? Manuellterapi skal være gratis sier dere, men da må en vel ha henvinsning fra lege, eller? Lurer på om jeg skal ringe helsestasjon (de har jo lege der og) eller legen min eller direkte manuellterapaut i morgen. Har ikke lyst til å vente og se an ihvertfall, da blir han jo bare enda flatere i hodet
mumimammaen Skrevet 16. desember 2007 #16 Skrevet 16. desember 2007 fysioterapi er hvertfall gratis på disse små. der viser de deg forskjellige måter du kan trene med han på så han får tøyd ut senene igjen. senene i nakken blir automatisk kortere på den siden han ikke vil ligge. anbefaler deg dette. så blir han nok helt fin skal du se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå