Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Alkohol blir jo nedbrudt i melka sånn at man ikke trenger å pumpe dersom man har drukket alkohol, men heller venter en stund med å amme. Men hvordan er det med andre ting babyen ikke tåler? Gjelder det samme? Jenta mi hadde et skikkelig skrikestyr her i en time nå, skrek av full hals. Lurer på om det kan være fordi jeg drakk litt brus.. Kan jeg amme igjen? Og så lurer jeg på hvor vanlig det er at babyene skriker sånn (2 uker gammel). Det er ingen hemninger, høres helt panisk ut. Får jo veldig vondt av henne og blir bittelitt bekymret, men sånn skriking er sikkert normalt? Har vel vært sånn 3-4 ganger den siste uka..
Ella og Knerten Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 Kjenner meg så godt igjen. Knerten har hatt hyppige skrikeanfall siden fødselen. Blir helt hysterisk, rød i hodet og jeg får IKKE kontakt. Det kan være mange årsaker til det. Sult, luft/magesmerter, noen snakker om fødselsangst/traumer fra fødsel som kan sitte igjen en stund. Men kullsyre bør du holde deg unna når du ammer. Det kan gi bebis luftsmerter. Tror det er ganske normalt med den paniske skrikingen i starten. Hos oss har det avtatt gradvis og "anfallene" kommer nå bare en sjelden gang iblandt. Han er 5 uker nå. Jeg holder Knerten hardt tett inntil, snakker til ham og kjører på med pupp hver gang det kommer. Eneste som har funka. Det tok litt tid før jeg fikk opp melkeproduksjonen, så han fikk jo aldri nok, ble ikke forsynt. Tror det var årsaken hos oss, samt luftsmerter. Hold ut! Det blir bedre. Og husk å rape henne! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå