År og dag Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Leste i brosjyren til nøstebarn at man ikke trenger å vaske ullklærne (bodyer, ullundertøy og ullpysjamaser) på uker eller mnd, at man bare skal lufte dem jevnlig. Jeg skifter nå bomullsbody flere ganger om dagen på lillegullet, (fordi han blir våt og kald av sikkel, gulp eller tiss) er dette svaret på mine bønner om mindre klesvask? Men for meg høres det ganske merkelig ut å vaske klærne månedlig, blir det ikke lukt??? Noen med erfaring?
Tommage♀♂ Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Her vaskes ulltøyet like ofte som alt annet. Jeg kler ikke barna mine i flekkete tøy selv om det er ull
jordbærsjokolade Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Jeg aner ikke, men vi vasker etter behov her i hvertfall. Vil jo tro at hvis ulltøyet er fullt av urin eller gulp, at man bør vaske det?
Mrs. Bouquet Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Ullklærne fra nøstabarn lukter sau, så mulig den overdøver andre lukter når ukene går.
cherry coke Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Hva? Jeg vasker det når det er skittent. Dette har jeg aldri hørt om. Vaske med Milo så holder det seg lenge=)
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Må ikke vaske ullen fra nøstebarn med Milo..da odelegger du den.. Nøstebarn ulla har spesielle kvaliteter som gjør et den ikke trenger å vaskes så ofte.. en gang i mnd var gjerne litt lang intervall da... men ja du sparer deg litt klesvask...
Libido- Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 her blir det også fort flekkete. Men har blitt flink å ta av han ulltøyet når vi kommer hjem. Slik at han ikke spiser med det osv. Da holder det kanskje til 3 gangers/dagers bruk =) Altså.. jeg vasker det 1 gang i uken da.
År og dag Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2007 Ulla skulle visstnok inneholde lanolin som er et naturlig såpestoff (hvis jeg oppfatta det riktig), mener det stod at klærne skulle være selvrensende. Virker litt merkelig på meg, og klærne er jo svindyre. Fikk forståelsen av at ulla fra nøstebarn var litt annerledes enn anna ull (mer naturlig liksom - blææææh), men jeg har ikke peiling på om det bare er kreativ markedsføring detta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå