Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Har en gutt på 7 uker som ikke vil sove i vogga si på kvelden/ natta. Han sovner bare sammen med meg og på puppen. Det ender med at han sovner tidligst klokken 01 på natta og jeg har såre brystvorter og er kjempetrøtt. Har prøvd å legge han i vogga si både når han har vært våken og når han har sovet (etter å ha båret han i søvn), men ingenting hjelper. Legger jeg han ned når han er våken ligger han bare og gråter og det skal de jo ikke gjøre. Har et spm til dere som får lagt dem mens de er våkne; gråter de ikke da? Noen som har råd til hvordan vi skal få gutten vår til å sovne i senga si? Han sover forresten ikke så fryktelig mye på dagen heller, men er fryktelig trøtt om morgenen. Vil gjerne prøve å vekke han tidligere på morgenen slik at han kanskje sovner tidligere på kvelden, men det er vanskelig når jeg også blir veldig trøtt av å sovne sent.
emlyn Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Hei, har bare min egen 4 måneder gamle erfaring å vise til, men hun ene min (tvilling) var sånn. Ville bare ligge hos mamma. Hun var så bitteliten og trengte meg. Det gikk over. Hun ble mer og mer trygg, nå sover hun i egen seng hele natten. Har mange venninner som også har opplevd det samme, og det har gått over hos alle sammen etter to-tre måneder. Ikke stress - 7 uker er BITTELITE. Mine sovnet ikke før 1 helt til de var over 3 måneder gamle. Vi bare sov lenge om morgenen i stedet, både jeg og jentene. Deilig... Tror det er lurt å venne ham til å være i vogga når han er i godt humør, heng opp en uro eller noe. Etterhvert dupper han nok der, og så vips vil han sove der. Tipper det skjer innen en måned er gått. Jeg snudde som sagt dagen. Sov til 11, minst. Av og til spiste jeg frokost kl 13. La meg 1 når de la seg. Vi var (er!) lykkelige alle 3. Nå er de 4 mnd og har helt av seg selv begynt å legge seg tidligere, sove om natten og i det hele tatt ha mer "menneskelige" rutiner.Nå starter dagen 9. Jeg tror 7 uker er alt for ungt til å begynne med vekking og sånn. De skjønner ikke sånt så tidlig, tror jeg. Kos deg med babyen din du. Glem alle ambisjoner. La han være sjefen en liten stund. Før du vet ordet av han er han så stor og aktiv at han i ALLE fall ikke vil kose med mamma... :-( Det skjer her i huset nå!! HULK!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Takk for beroligende meld. Håper det stemmer. Nå ligger han ved siden av meg og gliser. Prøvd å lagt han i vogna i kveld men bare blitt 10 minutters dupper. Var forresten jenta di veldig sutrete når dere la dere? Han kan sutre samtidig som han spiser innimellom, men jeg vet ikke om det er fordi han er trøtt eller fordi det er tomt for melk. HI
heldigec Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Jeg er enig med hun over at du må la babyen styre løpet. Men samtidig ville jeg prøvd å legge ham litt tidligere (før du ser/hører at han er trøtt). Det sies at det "går et søvntog" hver time, og at hvis ikke du rekker dette toget så blir de overtrøtte og da blir det veldig vanskelig å legge dem. Men da prøver du igjen på neste tog :-) Men mest av alt; ikke stress - det går seg til rundt 3 mnd alder. Prøv hele tiden å legge ham i egen seng og plutselig en dag så går det! Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå