Gå til innhold

Er dere virkelig så pengefikserte?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er flere tråder i uka med hvor mye penger man har og hvor mye man tjener, nå er det julehysteriet som har tatt over for en stakket stud, hvor mye bruker ditten og datten...

I tillegg så har jeg lagt merke til at noen bruker MASSE penger, noen tjener veldig masse penger, og stort sett på pengetråder er det disse som svarer.

Også kommer tillegget da, alle trådene om penger fra NAV hver måned.

Konklusjonen må bli at mye vil ha mer, er det ikke penger så er det informasjon om andres penger og forbruk.

Hva er egentlig vitsen? Vil tippe at det er like god blanding her inne som i samfunnet ellers, selv om det ikke fremstår sånn.

Noen bruker mye, andre ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, jeg er ikke pengefiksert:)

folk må begynne å passe sine egne saker.. for da være måte på hvor over stokk og stein denne Nyskjerrigheten skal gå.;D

Skrevet

Se reimatråden min på kranglesiden og si at jeg har feil. Her inne er status alt.

Skrevet

ja, enig med deg. folk er nå .. ja .. seg selv?

her er det så enkelt, at eg har ingen penga å bruke, elelr å skryte om.. å sku eg gjort det, hadde eg bare latterlig-gjort meg sjøl.. "jente!! jenter!! vet dere hva?? eg har 26 kr!!!!"

Skrevet

Gløgg med rosinpupper; jeg har selvfølgelig lest den... Og er enig jeg.

Har også lagt merke til at "ingen" her inne leser Se&Hør, mon tro om det er fordi man ikke behøver bruke penger på det når alt uansett blir tatt opp her inne? *tenke tenke*

Status her inne er viktig, spesielt for om man skal få svar.

Skrevet

Jente jente, da er du nok faktisk helt normal;) Hehe...

(for det hender jeg har det også, og da er det alltid en FRYD å ringe kontofonen)

Skrevet

Det er ofte slik at de som "skriker" høyest om penger er de som har minst av det, eller sliter med dårlig selvtillitt eller noe i den retningen.

Vi må respektere hverandre og det faktum at vi alle har ulike bakgrunner og ståsteder i samfunnet.

Skrevet

Ingen som leser se og hør? JEG leser se og hør, og det med GOD samvittighet:)

Skrevet

Nei, er ikke pengefiksert. Vet hva jeg har, skulle gjerne hatt mer men sånn er det bare. Har aldri brydd meg særlig mye om penger, så lenge jeg har til regninger, mat og litt fornøyelser så er jeg glad.

Skrevet

Sa jo ikke ingen da, men "ingen"!

Hmmm, jeg tror egentlig jeg skal ringe deg jeg, vekker ingen da?!

Skrevet

Alle trådene om NAV-utbetalinger som ikke kommer når de skal, kan jeg skjønne. Jeg blir også frustrert om pengene ikke er på konto når jeg står der og skal betale husleie og regninger.

Hvorfor kan man ikke diskutere penger? Er penger et tabu?

Skrevet

Jeg unngår disse innleggene, for her i huset er vi ikke rike. Vi klarer oss helt greit og har penger på konto når neste lønn kommer, men ikke mye. Vi kjøper ikke julegaver for flere tusen, og ikke har Julie reima dress. Hun har en bevernylon dress fra lindex til 499kr, som fungerer utmerket til hennes bruk.

Jeg er helt ening med deg over her (nestle_er_korrupt) at penger ikke skal være et tabu område. Det blir litt feil.

Men det skal være rom for alle. Både de som tjener 700 000 kr i året, og de som har trygd og tjener 100 000 i året.

Jeg kan godt skjønne de som til tider synes dette er et vanskelig tema.

Jeg er en av dem. Men jeg unngår som sagt disse innleggene. Unngår å svare på dem.

Skrevet

Ja, jeg er pengefiksert! Etter vi kjøpte hus, men fremdeles ikke har fått solgt leiligheten, har jeg blitt pengefiksert. Å betale lån på en leilighet du ikke bor i, gjør det med deg.....Nå er de faste utgiftene pr mnd skyhøye, derfor tenker jeg på penger oftere enn jeg har lyst til. Og slik kommer det til å være til vi får solgt den pokkers leiligheta.....har jo ikke LYST til å være pengefiksert! ;-)

Skrevet

Noen kjøper mye, andre kjøper lite..Er ikke det opptil en enkelte hva de velger å bruke lønna si på?

Skrevet

Det er da ikke pengefiksert (i den betydning som menes her ) du er.

Det er en forferdelig situasjon du er i nå, en økonomisk hengemyr - så det er ikke rart at tankene dine kretser om dette akkurat nå. Det og ikke ha kontroll over så mye av økonomien gjør jo noe med en. Håper at det ordner seg snart :-)

Skrevet

Nå har ikke jeg deltatt i debatten om pengebruk og julegaver. Og jo, folk bruker lønna si på hva de vil for meg. Men jeg synes det er trist at vi kjøper ting på ting på ting til ungene når vi holder på å ødelegge kloden vår med forbruket vårt.

Skrevet

Oooo, dette gikk ikke helt den veien jeg tenkte:)

Jeg har egentlig ikke så mye mot disse pengetrådene, annet enn at det innimellom blir litt vel mye av dem for min smak.

Det jeg egentlig reagerer på er to ting, gjerne i kombinasjon.

Man er nyskjerrig som fy og vil vite hva andre har og har råd til eller ikke har råd til, samtidig som at når noen har bedt om den informasjonen og får den så vil man ikke ha den likevel, for dersom man ikke svarer etter "malen" eller formulerer seg feil så er det også galt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...