Gå til innhold

Er det mulig??? 68 dagers syklus!!!!!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo, noen som har opplevd det samme? Sluttet med pillen i mai 2006, og fikk mensen igjen i mai 2007. Har etter dette hatt en syklus på ca 35-38 dagers mellomrom. Men 68 dager???? Hva er dette for no?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hey nå er ikke jeg i samme situasjon med mine 26 men mitt søskenbarn har en sykluse på 56 dager og de slet med å bli gravide eller de ble ikke gravide heter det vell, de gikk til en privat klinik som fant ut at hun ikke har eggløsning så hun fikk noen sprøyte kurer eller va det var. men det trenger ikke å være noe lignende da, men sliter du med å bli gravid eller har slitt med det tidligere?

Skrevet

Hei, og takk for svar:) Nå har det seg slik at jeg ble "uplanlagt" gravid da jeg var 16, og har nå en datter på 7 år. Jeg og sambo hadde vært sammen i 8 mnd da jeg ble gravid, og hadde hele tiden vært slurvete med prevensjon...så egentlig har jeg undret meg over at det ikke skjedde tidligere i forholdet!

 

Vi har ikke startet prøvingen enda...satser på å begynne i mai/juni 2008...jeg er glad for at jeg sluttet med pillen i 2006 ettersom det tok et helt år før TR kom tilbake...men nå ønsker jeg å få litt kontroll over syklusen igjen...har alltid hatt uregelmessig syklus, men ikke så mye som 68 dager!!!!

Skrevet

ja det var en lang syklus, men kankje den blir mindre, kanskje pillen har rotet det litt;) vist ikke får du høre med en lege, visst den ikke blir kortere, vannskelig å finne ut hvilken dag en har eggløsning, men så lang syklus. .

Skrevet

Høres rart ut, selv har jeg 5 ukers syklus alltid... Bortsett fra nå da. hehe.

Men jeg kjenner ei som hadde det slik som deg, hun strevde med å bli gravid, dro til legen og fikk hormonkur for å få igang eggløsning, hun ble da gravid tvert!!!

Lykke til!!

Skrevet

Takk for gode svar jenter:) Jeg får vel vente og se det litt an da...hvor lang tid det tar før neste menstruasjon....så utrolig frustrerende...har jo ikke peiling på nå EL er i det hele tatt! Og dessuten er det frustrerende å gå og vente hver mnd, for da tenker jeg: "er jeg gravid"? Bør jeg teste meg? Og så ender det med en negativ test, og masse penger kastet rett i dass:P

 

Nei, hvis det ikke bedrer seg får jeg komme meg til legen og høre hva han sier:) god natt jenter:)

Skrevet

Men et spørsmål til:

 

Førstegangsmamma- 1 dag: Du skriver at en i familien din hadde en syklus på 56 dager...dvs at hun fikk mensen hver 56 dag, ikke sant? Men så skriver du videre at hun ikke hadde eggløsning....må en ikke ha eggløsning for å få mensen da?

Skrevet

Kan begynne med å si at man ikke trenger en eggeløsning for å få mensen.. Kalles bortfallsblødning tror jeg?... uansett. kroppen må kvitte seg med dritt uansett:) men om man ikke får eggelsøninger kan kroppen hoppe over mensen ..eller to..og man får lange sykluser.. på f.eks 68 dager.. jeg har selv opplevd dette...

 

Men du sier at du ikke hadde mensen på ett helt år???..og du gikk ikke til lege??

Skrevet

Hei:) Joda, jeg gikk til legen da det var gått 6 mnd og fremdeles ingen tegn til mensen...leste en eller annen plass at hvis det gikk 6 mnd eller mer så måtte lege kontaktes. Han tok en "sjekk" og sa at alt virket normalt...og han sa også at det var ingenting uvanlig med at det kunne ta 1 år før mensen kom tilbake etter pilleslutt! Så jeg måtte bare vente!!!! Og det tok nøyaktig ett år...merkelige greier det der! Men men...hvis syklusen er like idiotisk når det nærmer seg prøvetid kontakter jeg lege igjen for å se om alt er som det skal. Takk for svar:) Forresten, hva gjorde du med den lange syklusen?

Skrevet

hjelpes meg..legen min hadde sendt meg til utredning før det hadde gått ett år.. jeg har ikke hørt at man skal vente ett år.. noen mnd kanksje..men ikke ett år.. Jeg fikk begynne utredning etter 9 mnd etter pilleslutt... pga av langesykluser og ingen graviditet.. Kom til gynekologspesialist..som sa jeg hadde PCO.... Masse cyster på eggstokkene og fikk resept på pergokurer. (hormonkurer for å få i gang el)pergokurer. Men ingenting skjedde. Etter to enkle kurer tok jeg en dobbel og ringte samtidig elvehavna for å bestille blodprøve for å se at jeg faktisk fikk eggeløsning av pergokurene. Det fikk jeg, med gode verdier. Men da ble det vanskelig å få mer hjelp. I tillegg hadde syklusene mine stabilisert seg på 31-35 dager...

 

I og med at jeg og sambo ikke hadde prøvd i ett år sammen. (spiller ingen rolle hvor lenge JEG har prøvd) ville hun ikke hjelpe mer. Så jeg fikk ikke flere pergokurer. Vi ble kjempelei oss..men sånn var det bare... Så gikk d 3 mnd til..uten kurer..jeg var mye syk.. mye til legen pga av smerter i magen/underlivet.. og trodde at cystene var mye værre. fikk time til innvendig ul igjen for å se hvordan det var.. (motvillig av gynekologen). Da viste det seg at alle cystene var borte omtrent. Jeg var der på dag 14, og hun kunne se at d var egg klare til slipp. Men vi hadde da bestemt oss for at nok var nok..og vi skulle ikke prøve mer.. jeg orker bare ikke... Så vi hadde ikke sex på over en uke... men ukene gikk... så kom dag 31..da jeg skulle hatt mens... dag 32.. osv.. til dag 39... da testa jeg.. og joda.. sannelig.. gravid .. UTROLIG! hehe. Det hjalp nok å ikke tenke på det.. i tillegg fikk jeg healing denne mnd pga av smerter og barnløshet... spennende.. :D

 

Lykke til! Og husk å mas litt på legene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...