Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 min lille datter på 10 mnd er så vanskelig og legge om natta! hun sover natta lang så fort hun sovner, men hun har virkelig problemer med å sovne.. jeg har prøvd alt fra skrike metoden til den hvor jeg skal gå inn etter så så lang tid og legge henne ned i senga og si natta, men det hjelper ikke! ender bare opp med at hun gråter til hun spyr! dette har pågått i flere uker nå og merker det tærer på meg og typen min, får lissom aldri noen tid for oss selv.. har prøvd å lage faste rutiner, kutte ned på ettermiddags lurer.. men uansett hva jeg prøver så er hun ikke trøtt når hun skal legge seg... hun var våken fra ni idag, og sovna i 12 tiden, da sov hun i to timer.. så dro vi senere idag på julemiddag hos faren til typen, der var det masse som skjedde og håpet på at Ella skulle bli trøtt til kvelden.. vi kom hjem, jeg lot henne leke litt på gulvet før jeg begynte med kveldsstellet.. hun virket veldig trøtt, så tenkte at dette blir en tidlig kveld, hun sovna på fanget mitt mens jeg ga henne en flaske med melk og i det jeg la henne i egen seng våkner hun, hun har liggi og skriki i en halvtime ca nå (har vært innom og lagt henne og sagt natta til henne mange ganger) hva skal jeg gjøre?? blir så lei og frustrert her! dagens klage innlegg fra meg.. håper noen kommer med tips jeg kan gjøre.. og takk for at du har lest alt sammen, ble litt langt dette her...
Zupermam Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 har du prøvd å la henne sovne sammen deg? altså la henne ligge i deres seng?
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 vil tro ho er overtrøtt...klokka er jo over elleve.... faste rutiner er et must for barn med søvnproblemer....
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Hei kjære vennen ) Prøvd smokkemetoden? Bruker hun smokk? Husker ikke det jeg. Kommer på msn jeg nå, du der? )
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2007 hun roer seg ned bare jeg kommer inn på rommet og stryker henne over ryggen, men jeg kan ikke lære henne til å være avhengig av meg heller.. jeg tror hun er overtrøtt jeg oxo, men prøver jeg å legge henne tidligere mens hu er trøtt så sover hun bare i noen timer (2-3 timer) og våkner igjen på natta og er lys våken.. dette er faktisk "tidlig" som hu legger seg nå, vanligvis så sovner hun ikke før i halv 1 tiden på natta.. hun er våken enda, er jo helt rådvill her, prøvd alt egentlig... gir henne en solid kveldsmat, så hun er ikke sulten, akkurat skifta bleie på henne, eneste som hjelper er at jeg stryker henne på ryggen, hun roer seg da, men sovner ikke... jeg trenger virkelig hjelp nå!
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 hehe,samme alder,samme navn,samme problem.. holdt på i flere uker. ho vil helst ikke sove på kvelden,må ligge i armene mine til ho nesten sover,så kan jeg lirke henne i seng,men våkner ho da,så er det gjerne våken baby til langt på kveld,prøvd det meste jeg å..i tillegg så er gubben på jobb (4 uker på sjøen) så jeg sliter med dette alene!
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 Det eneste som har funket hos oss er nattlampe i andre enden av rommet og en cd spiller med barnesanger/eventyr som sviver helt til de sovner. Etter at vi begynte med det har det aldri vært problemer med leggingen. Dersom de våkner på natta er det bare til å sette på musikken igjen. Anbefales!! )
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2007 hehe, kanskje det har noe med navnet å gjøre =P men godt å høre at det ikke er bare jeg som sliter med dette, for det du beskriver er en sann beskrivelse av dattera mi oxo, hehe.. våkner hun at jeg legger henne i senga så er det sirkus i detta huset.. huff, er vanskelig og gjøre alt alene, var alenemor så veit åssen det er, men bra at gubben er hjemme like mye som han er på jobb =)
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2007 vi har døren på gløtt så hun får litt lys inn til seg, men en cd-spiller med sanger/eventyr hørtes ut som en god ide, er jo helt desp her nå så hva som helst kommer jeg til å prøve.. høres ut som om det har blitt stille inne på rommet nå, men er bare redd hu våkner inatt nå jeg.. men men, det er husro her nå ihvertfall tar gjerne imot tips og råd for det..
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #10 Skrevet 14. desember 2007 ja,skal se det er navnet! godt når han først er hjemme ja,men det er han ikke før 2 januar,jippi for en gøy jul!! har prøvd radio på soverommet,men da skal jeg ut å finne nattlampe og barnesangcd. jeg lå ved siden av senga hennes i dag,prøvde å lese eventyr for ho,etter både katten med støvlene,og gullhår og de tre bjørnene gav jeg opp! men ho sover heldigvis nå da!
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 14. desember 2007 huff, leit at han er borte jul og nyttårsaften da.. men dere får ta det igjen når han er hjemme igjen =) ja, skal prøve den barncd/eventyr jeg oxo, får håpe det hjelper, selv om grininga kanskje overdøver musikken, men desperate tider krever desperate løsninger, hehe... tuppa sover her hu oxo, heldigvis..
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #12 Skrevet 14. desember 2007 jepp,men jeg visste jo hva jeg gikk til når jeg ble sammen med han da.. så 3 januar er det julekveld i stua her! hehe må kjøpe en liten billig cd spiller også jeg da,men men,får la det gå som julegave,hihi lykke til videre,si gjerne fra om det virker på din ella,så krysser vi fingrene!
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 14. desember 2007 sant det, er man med på leken så får man tåle steken, hehe.. bedre sent enn aldri med denne "julekvelden" da hehe.. ja, tenkte å kjøpe det som julegave jeg oxo, koster jo ikke all verdens det.. skal si ifra om det funka her i heimen, så får du oxo komme med tilbake meld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå