Gå til innhold

tror jeg har kjøpt litt MYE klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

bestemte meg for å vaske alle babyklærne idag. ble litt sjokka over hvor mye jeg faktisk hadde. nå har jeg tatt én full maskin med kun det rosa, og det er én full maskin på nå med kun det hvite, også blir det en halv en til med brunt og rødt. fyllte HELE tørkestativet med det rosa.

og dette er kun i størrelse 50 til 62 og kansje litt 68.

er det bare jeg som føler at det her var kansje litt mye??:)

det er jo så vanskelig å gå i butikker uten å kjøpe noe.

hun har også 4 dresser som jeg ikke har vasket ennå.

er det flere enn meg som har 4 dresser??

tror jeg har vært nervøs for å ikke ha nok:)

og jeg har heller ikke tenkt på at man får jo masse gaver når man føder, og til jul.

jeg vet ikke hva jeg ønsker meg til henne, hun har jo alt.

eneste jeg kunne komme på at hun trengte litt av var leker.

håper det er flere enn meg og mannen min der ute som har gått amok i svamgerskapet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He, he, jeg kan skrive under på denne. Har vært sykmeldt leeeenge nå, og brukt mye av tiden på å shoppe babyting, og spesielt klær. Og av en eller annen grunn ser alt finest ut i de små størreslsene.... Jeg har lest innlegg på innlegg om at det er "dumt å kjøpe noesomhelst i str 50" og at "du får såååå mye klær i gave", men jeg har gått bananas uansett. Jeg har tjue bodyer....

Det som gjorde at jeg bremset litt var når jeg stod med et klesplagg i babyavdelingen på benetton og ikke husket om jeg hadde kjøpt det eller ikke! Da var det stopp! =)

Skrevet

Hehe... Litt mye ja kansje... :) Har kjøpt 3 par sokker, et par tøfler og to sett klær jeg.... Men har fått en del etter tantebarna mine da.. :)

Skrevet

det er da jeg stoppet også, når jeg ikke viste hva jeg hadde lenger. står på h&m, cubus, kapphal, liten og lindex og jeg har alt som jeg syns er fint. klager hver helg til mannen min om at det aldri kommer noe nytt i butikkene:)

men nå er det nok:)

hvis jeg får klær til fødselen så får jeg bare bytte det i str 74 og opp ellrno....

Skrevet

Det er det jeg har tenkt også. Eller si til besteforeldre og søsken at man ønsker seg klær i litt større størrelser. Har faktisk vurdert å gå å bytte noe av det jeg har, men det er jo så fiiiiiint.... Kjærsten min syns jeg er helt gal!

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Må nok innrømme at kommoden begynner å bli ganske så velfylt, ja.... Har ikke kjøpt så mye selv, men har en hyper mamma og søster som ikke klarer å la være når de ser små, søte plagg. Og så får vi låne masse fra svigerinna mi, så vi er heldige=)

Skrevet

Får du en liten som gulper masse så trenger du masse klær også da, så det kan jo være det ikke er så masse når du har vaket alt tøyet fra 50 til 68. Jeg venter nummer tre og har hatt to gulpe barn og har hatt enormt med feks bodyer og pysjer i alle str. Folk som låner klær av oss synes det ser helt vilt ut, men bruker man 5-6 bodyer på en dag så trenger man noen skift....på med en pysj, spise litt og så var den ut gulpet og barnet må byttes på på nytt.....

Jeg har også byttet gaver til større str dersom jeg har hatt nok i en str, men du kan jo også legge bort noe tøy som gaver til andres barn ol. Jeg har alltid noe liggende som gaver.

Skrevet

Kjenner meg helt klart igjen. Til nr 1 kjøpte jeg litt og til nr 2 kjøpte jeg veldig mye. Men fikk brukt alt! ;D Man får som kjent ikke så mye tøy i de minste str og sjelden ulltøy og ytterdresser.

Nå venter jeg 2 gutter og det har blitt litt tøy, men ikke så mye som med forrige jente. River litt ekstra i lommeboken å kjøpe 2 av hver og ikke alle har 2 like str. heller. Kjøpt mye 50 og 56 og litt 62 og bittelitt 68. Men etter 2 jenter er det ekstra gøy å kjøpe lyseblått. Faktisk kjøpt masse lyseblått til jentene også. Man kan bli litt lei alt det rosa ;D

Kos deg med alt tøyet, du. Er jo halve moroa ;D Kjempe kos å vaske og brette bittesmått tøy å finne plass i kommoden. Jeg koser meg glugg ;D

Skrevet

gleder meg faktisk til å stryke babyklær i morgen:) på en lørdag liksom!!!:) hverdagen forandrer seg når man skal bli mor, det er snickers og twist........

Skrevet

Jeg venter mitt tredje barn og kan definitivt skrive under på hva "Hildus" her har skrevet om sine erfaringer.

I en periode blir det svært hyppige skift, pga gulping og bleielekkasje. Men mine erfaringer er at det blir sjeldnere skift etter en viss størrelse, (muligens 68-74?) så det ikke blir like stort behov for skiftetøy i disse størrelsene, i forhold til de minste.

Bodyer med sideknepping er veldig praktiske når babyene er små og hjelpeløse, synes jeg, fordi de er lettere å kle på og man unngår å tre noe over hodet på babyen.

Sistgang hadde jeg kjøpt noen ekstra bodyer i størrelse 74, som jeg fikk brukt over lang tid fordi jeg ganske enkelt brettet opp ermene i begynnelsen.

Husk at bomullsbodyer krymper litt etter vask og at størrelsene kan variere mye med hvilken butikk du handler i (jeg har dessverre ofte erfart at barnetøy fra Lindex er smått og trangt, sammenlignet med annet. Klær med ELLER uten halsknepping, har svært ofte vært for trange i halsåpningen til å kunne tres over et normalt baby/barnehode (ergerlig å måtte sprette opp sømmer når vi oppdager det etter vask...)

Skrevet

bedre å ha for mye. enn for lite klær, det blir mange skift i løpet av ett døgn.klærne skal vaskes og tørkes, og det kan jo ta litt tid,hvis man ikke har tørketrommel,også er det jo gøy å ha litt tøy å velge i da.

Skrevet

Jeg føyer meg glatt inn i rekken....

Bodyer har jeg 15 stk av, derav 4 er i str 50, og resten 56.

Håper jeg får i 62 og oppover i gave...

Så har jeg mange bukser, sånne myke gode som man kan brette opp i livet og i bena.

Heldresser har jeg også endel av, ikke minst fordi mamma har gått litt amok der. Men de er jo så søte da..! Har dere sett disse forresten?

http://www.lilletordivel.no/default.asp?page=54&product=3204&p2675_v=1

Sukk... Jeg gleder meg sånn til få bruke de!

Og sparkebukser, snekkerbukser... JADDA!

Ellers har jeg en familie som er flink og glad i å strikke, så det er noen sett allerede. Regner med det blir litt under juletreeet også.

Enda er det mye jeg ikke har nevnt her...

Gleder meg til jeg går ut i permisjon rett over nyttår, da skal jeg kose meg med klesvask og stryking:-)

Skrevet

Vi har kun kjøpt litt i str 50, de er nå vasket og strøket.

Så koselig :o)

Også har jeg masse i str 56, de ligger fortsatt i skapet til den lille, venter litt med å vaske de.

Håper på å få klær i str 62 og 68 i gaver, enten rosa eller blått..

(alt vi har fra før av er hvitt, beige og brunt)

Skrevet

Hehe, klok av skadet etter forrige gang, så har jeg klart å begrense meg litt, jeg har kjøpt masse klær, men spredt det veldig godt utover på str. Har også klart å styre unna masse jeg har hatt så lyst til å kjøpe for å vente å se hva vi får :-)

Sist endte jeg opp med å ha masse klær til overs som jeg ikke hadde fått tatt lappene av en gang :-( Å det føltes litt dumt. Bedre å vente med å gå berserk ett par år til, det er da det blir dyrt med barneklær hehe !

Men det føles litt godt å kunne gå litt berserk i en liten garderobe å da ;-)

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt så mye, men arvet mye.. Kommoden er FULL med klær fra 50 til 62/68..

Men ser ut som om det er passe mengder av de fleste størrelsene..

Skuffen med str 50 er ikke i nærheten av full

Skuffen med 56 er sånn ok-passe full, mens i str 62-68 (inkluderer ikke rene 68-klær) er det 2 Overfylte skuffer..

1 egen skuff til vinterdresser og yttertøy..

MÅ kjøpe gulpe-kluter og vaskekluter.. Ellers så er det egentlig lite osm mangler..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...