Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Litt pinlig tema dette her.. Men..Var akkurat på toalettet og oppdaget blod v avføring. Ble ganske så redd. Blodet var helt rødt og friskt og det kom var bare litt med en gang jeg tørket meg..Er det noen som har peiling på hva jeg bør gjøre? kan det være hemorider? eller? er 28+1 idag..
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Du hadde vel kanskje merket det hvis det var hemorider, de er ganske vonde har jeg hørt. Har heldigvis ikke hatt det, tror jeg... Men det kan være såkalte fissurer, det er rett å slett at det kan sprekke opp litt når du er på do. Særlig kanskje hvis du var litt hard i margen. Jeg har slike rett som det er, kan være litt vonde de også, hvis sprekkene blir store.... Siden det var blod på papiret, og ikke at det "rannt" tror jeg kanskje det kan ha vært det.... I så fall er det ikke farlig. :0)
Sannali Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Sannsynligvis har du nok bare en liten rift helt ytterst i endetarmen, dess rødere og friskere blod, dess lenger ned i tarmen er blødningen. Forstoppelse og hard avføring er jo inget ukjent fenomen hos oss gravide og det kan føre til både hemorroider og rifter. Dersom det er tilfelle hos deg kan du i første omgang hjelpe på selv med å drikke nok og spise fiberrik kost, utover dette er det rikelig med råd å få både hos lege og ellers i bøker etc. Råder deg til å følge med og ta kontakt med fastlegen dersom det vedvarer. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 takk for svar. har hatt en del treg mage ja:) så jeg håper det er som dere sier. Var jo heller ikke mye, bare litt ved første tørk. Fint å få noen svar..Mannen er reist på guttetur, så da må jeg dele bekymringene med noen...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #6 Skrevet 15. desember 2007 Hei! Tipper det er hemorider... Ikke veldig morsomt.. Men det trenger ikke ä gjöre sä vondt.. Jeg har det av og til, og for meg gjör deg ikke vondt! Spis druer og rosiner eller dadler, det hjelper mot hard mage.. Lykke til!
nungo Skrevet 15. desember 2007 #7 Skrevet 15. desember 2007 Det er mest sannsynlig en liten rift (om du har litt treg mage) eller hemorider. Hemorider trenger ikke gjøre vondt og det er ikke sikkert du vet om har en. Som andre sier, så lenge det er rødt frisk blod og ikke stoe mengder hadde ikke jeg gått rundt og bekymret meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå