Nemofish Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Drit, altså!!!! Nå er jeg skikkelig frustrert her! Bestilte bilder som jeg skulle bruke til å lage julekort hos FotoKnudsen for ei uke siden. Bildene kom i dag, og de har faktisk prestert å kutte både på hodet og føttene til vesla, selv om jeg huket av for "best mulig tilpasning". Er det mulig? Så nå har jeg 50 bilder av vesla med et halvt hode. Ikke sååååååå sjarmerende å sende ut sånne julekort. Grrr.... Hva gjør jeg nå da? Kundeservicen deres er ikke åpen før på mandag heller....
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 faktisk så kutter jeg med vilje av toppen av hodet til de fleste jeg tar bilde av, og det gjør veldig mange proffe fotografer også. Iallefall om det er et portrett. Jeg misliker bilder som er langt unna og ungen har masse ubrukelig bakgrunn rundt seg.
Alba44 Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Vi bestilte takkekort fra foto knutsen kort tid etter at lillegutt ble født, og vi var heller ikke fornøyde. Returnerte de og forklarte hva vi ønsket annerledes. Heller ikke på 2.forsøk så klarte de å gjøre takkekortene skikkelige, så vi sendte tilbake atter en gang og krevde pengene tilbake. Det fikk vi, bestilte fra japan photo og ble strålende fornøyde! Bestilte også julekortene derfra, og like bra ble det resultaten. Så: jeg anbefaler deg å sende de tilbake!
Tråle i Trøbbel Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Du bør ikke krysse av for "best muklig tilpasning"...ved på krysse av der vil laben tilpasse bildefilen, og ikke nødvendigvis motivet, til formatet på bildet. Det står vel og skrevet et eller annet sted at ved å krysse av der risikerer du at bilder blir "dratt litt" eller kuttet i kantene... Ring og hør om de kan produsere nye bilder til deg...de har vel en sånn fornøyd garanti tror jeg...
Nemofish Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2007 Ja, kan være enig i det, men på dette bildet så det skikkelig teit ut. Jenta ligger på magen og kikker i kamera, og hele bakgrunnen er svart. Ungen fyller nesten hele bildet, ca 2 cm svart stripe under, 3 cm over, og 1 på hver side... Ingen ville tvile på at det var en feil, for å si det sånn...
Nemofish Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2007 Ok. Takk skal dere ha. Jeg skal garantert ringe der på mandag, og regner med at de ikke stiller seg så vanskelige. Bare kjipt at nå blir det sinnsykt stress med julekortene, om vi i det hele tatt rekker det... (
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 Om du kan komme deg til en butikk ville jeg tatt meg en tur til en foto k butikk for å klage. De reklamerer nå med å få kort på 2 dager så da får du også sikkert nye på 2 dager.
mayaya Skrevet 14. desember 2007 #8 Skrevet 14. desember 2007 send de tilbake og krev betalinga tilbake til deg. gå til en fotosjappe i morgen og bestill på timen. Skriv kortene i kveld. Du må jo sende de innen søndag hvis de skal komme fram til jul, er det ikke sånn?
Nemofish Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2007 Ja, tror faktisk jeg må gjøre det. Bortsett fra at her er det ikke bare å "gå til en fotosjappe"... *bygda* Men kanskje jeg må ta meg en bytur.
Jøss!! Skrevet 14. desember 2007 #10 Skrevet 14. desember 2007 Det går ikke an å "dra" bildet utover, heller ikke innover! Velg alltid beste tilpasning, noe du gjorde men fikk kutt uansett.. Hadde du beskjert bildet selv i f.eks photoshop før du la inn til bestilling?? Det virker som den eneste logiske forklaringen..? Dra til nærmeste foto knudsen butikk, og de lager nye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå