Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 meg og mannen min har vært gift i 3 deilige år. Vi har 2 gutter og venter ei lita tulle på nyåret. Problemet er bare at vi har begynnt å motarbeide hverandre så ofte. Før støttet vi hverandre og trøstet hverandre ved behov,mens nå virker det som vi angriper hverandre ved hver minste anledning,og hvis den ene kommer med noen form for kritikk,går den andre i forsvar og slenger noe dritt igjen,bare for å ikke være no dårligere. Greia er vel egentlig den at jeg syns han har dårlig tålmodighet med barna og derfor tar jeg de mye i forsvar.Han sier han er lei av å allti bli sett på som den stygge ulven i barna sine øyne,og mener hn bør ha lov til å si fra på sin måte. jeg mener kanskje at han også bør prøve å være litt mer tålmodig! Uansett,han sier han ikke orker dette hvis ting ikke blir bedre,og nå dro han etter nok en episode. Jeg vet ikke selv hva jeg vil.... Når vi har det bra,har vi det best,og i andres øyne er vi det perfekte par. Men har vi det så bra som vi skal ha det til? kan ikke tenke meg noen annen,men er så lei av å irritere meg over ting . Lei av å være sliten av hele greia, men jeg elsker han virkelig. er bare redd for at dette blir verre og verre. Eller er dette perioder det er normalt å få? trenger råd,er lei meg....
Marit & de 3 knøttene Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Du kritiserer han vel ikke mens barna hører på? Da hadde jeg også reagert iallefall. Vi tar kun opp uenigheter i forhold til barneoppdragelsen etter leggetid eller når barna ikke hører oss.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Kjenner meg godt igjen, jeg..... Tenker ofte at det er forferdelig synd at vi ikke greier å støtte hverandre mer, ofte kan det gå på at vi er slitne, lei, og nesten konkurrerer i å ha det værst for å slippe unna hverdagens slit...hvem legger ungene, lufter bikkja osv..... Men etter 10 år, kan jeg si at dette er noe som gjerne går i perioder, og selv om man har lyst å gi opp, kommer det gjerne perioder hvor man er mer innstilt på å sloss for forholdet og skjerper seg litt ekstra.... Tror at parsamtaler el.lign feks hos familievernkontoret kan være løsnigen for mange, nettopp for å få en objektiv vurdering av situasjonen. Nå er ikke min mann særlig villig til slik type " utlevering" av forholdet, så det er ikke mye aktuelt for oss. Ikke ta noen avgjørelse nå i allefall - husk du er ekstra sårbar nå i svangerskapet..... Et råd som funker her - ikke snakk i koder eller hint... snakk TYYYDDDEEELIIIIIIGGG.... hehe... eneste som funker for mannfolk tror jeg...... Selv om du tror du har sagt ifra, trenger ikke han oppfatte det slik... Ønkser dere all lykke til - elsker du han er det jo verd å sloss for, ikke ???
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Tror dette er ganske vanlig i alle forhold -at man har noen dårlige perioder. Trikset er vel å bli enige om å sette seg ned å snakke ORDENTLIG om tingene før det tar helt av. Vi hadde en sånn periode i sommer, men etter mye jobbing og mye prating kom vi ut av det -bedre enn noensinne :-). Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 takk for svar! Må vel inrømme at jeg sier ifra noen ganger selv forran barna. men noen kamper er jo bare såå unødvendig å ta når ungene er trøtte osv. Vet ikke hvorfor jeg er sånn. For jeg vil jo at han skal få si ifra på sin måte. Og selv om jeg er mor,betyr jo ikke det at jeg vet best. Men noen ganger føler jeg det blir så presset stemning når alle 4 er sammen. nesten lettere å ha de alene...vanskelig det her... Det blir vel bedre igjen,håper jo det...men ser ikke det for meg akkurat nå.. Vi har forresten vært hos fam rådgiver,men vet ikke helt hva vi fikk ut av det....
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Det dere strever med er helt normalt! Stå på. Snakk med hverandre. Dette må dere finne ut av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå