Gå til innhold

hvordan varme mm på flaske...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... midt i byen??

skal i et viktig møte til uken, og har med bestemor for å trille.

møtet varer mest sannsynli så lenge at hun må mate gullet med flaske. hvordan få varmet denne??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på kafe og be dem komme med en mugge med varmt vann. Dette er den beste måten å varme opp mm på. Kan også varmes i mikro, men man fraråder dette da det blir veldig mye bakterier i melka av det!

Lykke til! ;-)

Skrevet

Detn enkleste løsningen hadde jo vært å bare gitt barnet ditt mme akkurat det måltidet. Ha med varmt kokt vann i termos å blande med pulver.

Hvis ikke det er noen mulighet, så er det jo alltids en bensinstasjon eller utested som har en micro, så helt sikkert vil varme melken for henne! :-)

Skrevet

Trodde ikke man skulle varme mm i micro pga at viktige næringsstoffer forsvinner, pluss at melken kan bli ujevnt varm og brenne baby i munnen? Kan du ikke ha kokt vann på en termos og noe hun kan tømme vannet i og varme flasken i vannbad? :)

Skrevet

Hei!

Dette gjør jeg daglig:)

Ha med varmt vann på termos.

Ha med mm på flaske (jeg har en thermobag fra avent jeg bruker til dette - legger et fryseelement nedi for å holde den kjøleskapskald - ikke noe problem forsåvidt med denne kulden).

Ha med en flaskevarmer med plast inni (babybest (om du bor i oslo) har billige slike - konkurssalg der nå- koster kr 50 tror jeg). Eller ha med noe annet du kan sette flasken nedi - en bolle eller noe.

Hell varmtvann nedi flaskevarmeren og sett flaska oppi. vær oppmerksom på å sjekke ofte da den fort kan bli for varm:)

Skrevet

MM kan oppbevares 8-9 timer i romtemperatur. Vi pleier å legge flaska under dyna til babyen slik at den ikke blir veldig kald og gir den uten å varme først. Han er nå fire måneder, men har drukket "for kald" melk i et par måneder allerede, spurte HS om det var ok, og han ser ikke ut til å reagere på det. Kjøleskap kaldt skulle en vistnok vente med. Rimelig svevende svar på hvor lenge, og hvorfor.

Skrevet

Middagstermos/Pølsetermos (termos med stor åpning) fylt med varmt vann! Når flasken skal varmes tar du bare av termoslokket, putter flasken nedi. Når den er varm skrur du bare på termoslokket, og termosvannet er fortsatt så varmt at det kan brukes senere på dagen.

Da er man helt uavhengig av andre for å få varmet maten, og det er viktig for meg, for jeg går mye tur også der det ikke er cafeer overalt som kan hjelpe meg med oppvarmingen.

Bruker du smale flasker (evt små Avent flasker) passer de ned i åpningen på alle middagstermoser jeg har funnet, men for store Avent flasker har jeg måttet bruke Hammarplast sin middagstermos (for den har stor nok åpning for alle typer flasker), som man (i Oslo området ihvertfall) bl.a får kjøpt hos Pytt & Panne.

Hvis man ikke fyller termosen helt full kan man putte flasken nedi for varming, skru på lokket og trille videre mens maten varmer, helt uten søl. :) Den kan også brukes til å varme middagsglass, selv om dette tar ganske lang tid, men vi har gjort det på biltur noen ganger.

Skrevet

Tror kanskje merket "termos" som man kjøper på jernia har middagstermoser som passer til store avent flasker. Men sjekk dette før du eventuelt kjøper....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...