Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 I dag kom moren og konfronterte meg (la ikke inn anonym melding da hun ville forstå at det var meg pga det jeg hadde sagt). Hun var først sint, litt sånn kaktusholdning, og det skjønner jeg... Jeg ba henne komme inn og vi satt og pratet lenge. Jeg fortalte henne at jeg har snakket mye med barna og at jeg er bekymra. Det er noen ting barna har sagt til meg som jeg har lovt å ikke si til noen, så det tok jeg ikke opp, men jeg tok opp det jeg selv har sett. Hun sa at hun føler seg som en dårlig mor - at hun ikke strekker til og at barna oppfører seg så usikkelig mot henne at hun har gitt opp. Det har rett og slett blitt en ond sirkel. Jeg sa at jeg syns barna er supre, så noe må hun jo gjøre riktig. De er veldig voksne i måten de snakker på og tenker veldig mye (virker det som). Jeg sa at jeg har hørt at de gjør en del ramp på skolen, men at jeg aldri har sett disse rampete barna, så jeg føler at så lenge man er hyggelige mot dem, så er dem hyggelige tilbake. Hun sa at hun hadde fått endel råd og veiledning hos barnevernet og at hun hadde snakket med barna om det, så nå skal vi se at det blir en lykkelig familie av dem! ;-) Sitter her med en god følelse nå. Jeg tror ikke hun er en dårlig mor - jeg tror dem bare har kommet skjevt ut og at alt har balla på seg. Hun var ikke sint lenger da hun gikk hjem.
MissUnderCover Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Så flott da! Husker du skreiv om det her! Kjempefint at noen (du) bryr seg om barna, og det var sikkert godt for henne å få snakket ut litt... Og det var nok godt å høre at noen synes barna er greie og snille! Synes du har gjort en bra ting jeg! klem
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har ikke lest forje innlegget ditt, men må bare si at jeg synes det var flott gjort av deg. Spesielt at du valgte å ikke være anonym. Veldig fint at du tok imot henne på en sånn måte og snakket med henne om det. Herlig at det finnes mennesker som er opptatt av å hjelpe andre! Og som faktisk gidder, ikke minst!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Synes det var ganske tøft gjort av henne å komme over til deg jeg! Hvis det hadde vært meg noen hadde meldt til barnevernet hadde jeg sikkert blitt forbannet, men tror ikke jeg hadde turt og gå å si noe.(Ikke at det var feil av deg å gjøre det, du hadde vel ikke gjort det med mindre du hadde god grunn) Men det var jo egentlig veldig bra at hun gjorde det! Mye bedre når man kan snakke om det, kanskje det blir lettere for henne å be om litt hjelp av deg en annen gang, nå som dere har snakket om det. Dere begge vil jo barna det beste, og det er jo et godt utgangspunkt. Kan ikke være lett å føle seg så utilstrekkelig overfor sine egne barn.
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Så godt å høre!! Da tok du rett avgjørelse;) Hilsen en barnevernspedagog!! Ps.. du kan ha gjort livene til barna så mye bedre. mennesker som deg som bryr seg trenger vi alle;)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Ja, det står skikkelig respekt av at hun kom over og snakket med meg! Jeg er veldig glad for at hun gjorde det, for jeg visste jo ikke når barnevernet ville kontakte henne. Nå vet jeg at hun har snakket med barnevernet, hun vet at jeg har snakket med barnevernet og vi har snakket åpent om det. Syns det var godt at hun kom! Det sa jeg til henne også og ga henne en klem før hun gikk. ;-)
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 Åååå, så bra!!! Ble glad på dine og naboenes vegne nå. Svarte deg på det andre innlegget også. Skulle vært flere som deg, som bryr seg om de rundt seg og ikke lukker igjen øynene. Også så bra at du fikk snakket ut med moren. OG ikke minst at du skrøt av barna, DET er gull verdt for noen i hennes situasjon. Applaus og fyrverkeri fra en barnevernpedagog til... hehe =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå