Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Fant nettopp ut i dusjen da jeg barberte meg nedentil, at hele den ene kjønnsleppen er helt hard og hoven (og "knudrete" med blå/lilla små kuler...) Så hele greia nedentil er helt skjev liksom. Er litt øm der også.... Er det bare pga den økende blodtilstrømningen nedentil, eller tror dere jeg må dra på legevakta??? Håper det går over av seg selv!! Redd jeg!!! Vet ihvertfall at det IKKE er noen kjønnssykdom, for har jo hatt fast partner i over 2 år. Noen andre som har hatt dette????????? Er i uke 19 (fra 2.trimester)
Lille`mor & lillebøll Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Har ikke peiling,men det hørtes litt ut som noe jeg var plaget med før. Fikk betennelse kuler nedentil(lyska),noen ganger sprakk de og andre ganger kunne de bli kjempe store og så forsvant de. Etter og hatt dette i mange år,turte jeg gå til legen med det... Endte opp med at jeg ble opperert på begge sider av lyska,da de ville fjerne disse og rester etter gamle betennelser. Legen forklarte at det var betennelse i kjertler og man skal ha antibiotika for og få de vekk. Siden jeg var så dust og hadde de i mange år måtte jeg opperere de vekk. Sjekk med fastlegen din du,regner med at det ikke er så farligt. Men IKKE barber deg nedentil på en stund og bruk alovera,det kan hjelpe.
hiboso Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Hei! Så fint at jeg så dette innlegget!! Jeg har det samme problemet selv....aner ikke hva det kan være, de blå kulene ser ut som blodansamlinger, lurer på om det kan være pga. det økte presset mot skjeden etter at hodet er festet, men det er kun en teori. Jeg er plaget med kløe og sårhet også. Veldig plagsomt! Jeg har aldri hatt dette før og er som deg veldig nysgjerrig på hva dette kan være. Jeg er i uke 38. Tror nok heller ikke at det er en kjønnssykdom, jeg er også i et meget fast forhold. Synes det er kjemperart. Skal til legekontroll på mandagen, så jeg får spørre da.
2 søte småpiker Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Dette høres ut som åreknuter. Har masse selv, og det er til tider svært vondt, men helt ufarlig, og de sier at det som regel forsvinner etter fødselen. Dersom du er veldig plaget kan du ta noen isbiter i et kjøkkenhå¨ndkle og presse mot, det lindrer.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #6 Skrevet 15. desember 2007 Dette er HELT normalt jenter - dette er åreknuter akkurat som man kan får hemorroider i baken kan man f¨å store åreknuter både inni skjeden og i kjønnsleppene. Is som nevnes over her er bra for å lindre smerter - unngå å sitte eller stå for mye men legge seg flatt da man avlaster vevet. (legg deg og se på tv istedet for å sitte rett opp og ned:-)) Også nevn det for jordmor neste gang dere er innom. Det er lite å få gjort noe med - men vi BLIR helt normale igjen etterpå!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2007 #7 Skrevet 15. desember 2007 PS tillegg til innlegget over - det er lurt å la buskaset gro når man nærmer seg fødsel - pga infeksjonsfaren. Dessuten vil man kunne presse ut enda flere åreknuter dersom man sitter lenge på huk for å komme til med høvelen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå