Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 istedenfor å koke? imsdal eller olden... eller er det like ille som springvann?
ifie Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Helsesøster sa at det er fler bakterier i flaskevann enn i krana! Dette fordi vi rett og slett har så rent vann her i Norge! SÅ heldige er vi!! Det er anbefalt å koke vannet fram til ungen er 6mnd.
Lillegutt og jeg Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Hvor gammelt er barnet ditt? Friskt springvann er ofte bedre enn flaskevann.. finnes mange bakterier i flaskevannet..! Nyopererte hjerte-pasienter får ikke drikke flaskevann da det inneholder for mange bakterier..! Er barnet ditt over 3 mnd kan du servere det vann rett fra springen hvis du ikke tilfeldigvis skulle bo i et område med dårlig vann...! Men tapp kaldt vann fra springe, varm det heller før barnet får det. Vann som ar stått i varmtvannsbereder er ikke bra!
Lillegutt og jeg Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 HS hos oss sa at vi ikke trengte å koke vannet etter 3 måneder. Som du sier, vi har rent fint vann i norge. Min gutt har drukket vann fra springen ukokt siden han var 3 måneder. Koker heller ikke flasker og smokker lenger, bare skylder/vasker. De skal sakte men sikkert venne seg til en viss mengde bakterier!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå