Gå til innhold

7 1/2 måned og beveger seg ennå ikke...!


lillesnuppa

Anbefalte innlegg

Vår lille tulle er ikke noe glad i å ligge på magen, hun kan ligge på magen en halvtime rett etter hun har stått opp, ellers er det bare hyling senere på dagen. Hun snur seg fortsatt ikke fra rygg til mage. Om vi prøver å inspirere med en veldig interessang leke så kommer hun over på siden, men tør ikke komme seg rundt og slik har det vært veldig lenge. Ligger hun på magen så trekker hun av og til beina under seg, men hun er veldig fornøyd med å ligge på ryggen og leke. Burde vi ta kontakt med fysioterapaut eller få hjelp? Hvor lenge er det naturlig at de ikke snur seg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsett å prøve dere. Sitt på gulvet med henne, lek med henne på gulvet når hun ligger magen. Ikke gi opp! Det kommer nok etterhvert. Mi jente var også slik. Hun er nå 8 mnd. og har kommet seg veldig. Hun liker nå mye bedre å ligge på magen, og hun skyver seg bakover og rundt sin egen akse. Jeg må være mye på gulvet med henne for at hun skal trives, men jeg ser at det gir resultater.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mi har rullet fra mage til rygg i vel en måned nå, begynte med rygg til mage for litt over tre uker siden. Så tror ikke du er spesielt sent ute. Plutselig en dag gjør de det da tar det helt av! :) Vet ikke om det er noe trøst men vår lille snuppe har ikke fått en eneste tann enda! Føler alle andre sine har fått det! :I)

 

Så er de er alle litt "trege" på ulike ting! Alt til sin tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt som min gutt. Han er også 7 1/2 og viser ingen interesse i å bevege seg. Han snur seg heller ikke. Han har derimot lært seg å sitte uten støtte og kan da sitte kjempelenge og underholde seg selv. Legger jeg ham på magen, blir det fort grining.

 

Hvordan var dere foreldre selv som små? Bevegelsesutvikling er til en viss grad arvelig. Var en av dere/begge litt sedate, er det nok ikke overraskende at jenta også er det.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ, er litt missunnelig på dere nå..

 

Her har det vært full fart fra han var 5 mnd og nå 8 mnd reiser han seg opp til alt - fra katten til tørkestativet som vagler mellom hendene hans.. Dette er en skummel fase med masse knall og fall, kuler og blåmerker over alt på topplokket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...