~Maja Mor~ Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Ser du er her :-) Hvordan går det med dere? Jeg er delvis aktiv her nå, får tidlig kveld, så da får man mer tid til sånnt " tull" hehe, deilig!
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Har sett deg litt her de siste dagene ja :-) Det går i grunnen bedre og bedre her nå, men mini har ikke vært den enkleste babyen å ha, så det har vært stritt synes jeg med ham som har vært så sutrete og sovet elendig og to andre unger i værste trassen, men siste 1-1,5 måneden har vært MYE bedre. De to store er nesten ikke trassige for tiden og stort sett bare bestevenner og mini er begynt ås ove bra i vognen på dagtid, legger seg fint om kvelden og sover bitte litt bedre i det minsteom natten (holder på å avvenne med nattmat), men han er jo forkjølet annenhver uke så da sover han jo dårlig uansett forstålig nok. Og så er han blitt mye, mye, mye blidere på dagtid etter han lærte å åle seg fremover for 1,5 mnd siden slik at han kommer dit han vil :-) Så n å ser jeg virkelig lys i tunnelen igjen og det begynner å bli litt kos også, ikke bare frustrasjon. Hvordan går det med deg og småen da? :-)
~Maja Mor~ Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2007 Mye frustrasjon her også. Lillegutt er ikke "typen" til å sove, hvis det er lov å uttrykke seg sånn. Han har aldri sovet så veldig mye på dagtid, det er slitsomt. Syntes vel også for hans del at det hadde vært godt å sovet og slappet av. Han er så turbo!!! Armer og bein går jo hele tiden ;-) Men nå sover han 3 halvtimer om dagen, så det er ok. Men han sliter med endel eksem, fysj så vondt jeg har av han. Jeg smører han 3 ganger om dagen og gir han oljebad hver dag, men han har så mye eksem stakkars. Han klør endel i ansiktet og øynene om natten, dette fører jo naturligvis til forstyrret søvn hos oss begge. Han er oppe 3-4 ganger for å spise. Gjeeeeeesp!!! Men han er jo stort sett en blid gutt. Mye smil og latter. Men syntes han har blitt mer sutrete i det siste. Vi er nå i gang med å få rettet opp det flate bakhodet hans. Han har da en favorittside (syntes "alle" har det nå, da jeg fikk barn for 9 år siden så var det ikke snakk om det engang). Får behandling av man.terapaut og osteopat. Koser meg mye med han. Men fy så slitsomt det er med 2 alene. Og som du vet er jo ikke faren til lillegutt tilstede....Ikke det at jeg vil det heller, men jeg skulle gjerne hatt en her som kunne tatt litt over. Hmmm, nå klaget jeg fælt syntes jeg! Men men...
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Synes du er beintøff jeg som turde å begi deg ut på dette alene, all ære til deg, jeg hadde falt fra hverandre uten min supersnille mann... Men, ting blir jo bedre med tiden da, tross alt. Vå mellomste har eksem og min erfaring er at første året osm baby var verst, han ble vesentlig bedre om sommeren når det var sol og luftige klær. Du har sikkert fått mange råd alt, men vil uansett tipse deg om at ullklær kan gjøre eksemet værre, samme med syntetiske klær og bomull i mørke farger og alt som ikke er vasket først av nye klær. Samme vis du ammer og spiser noe med tomat eller sitrus, evt han får det dirkete når han blir større, min gutt ser ikke ut etter å ha spist kiwi f.eks. Kan også hjelpe på å gi olje, f.eks udos choise til ham. Må bare spørre, har faren sett ham noen gang? er bare litt nysgjerrig, men skjønner om du ikke vil svare. :-) Håper ting bedrer seg for deg snart da og at du har venner elelr familie som stiller opp litt?
~Maja Mor~ Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2007 Nei, faren er ikke inne i bildet. Tror nok at jeg ikke skal ha flere barn nå, så han treffer jeg nok ikke mer ;-) Datteren min på 9 har også eksem, så mye vet jeg fra før. Men dette med ull kom jeg over nå nylig!!! Irriterende at hudlegen ikke har sagt noe om det. Og jeg som hadde kjøpt så mye ull til babyen, brukte det på han en god stund før han ble dårlig også. Men nå bruker jeg bare ull på utsiden av bomull. Jeg har noen mørke klær til han, men det går helst i lyst. Jeg har mange venner og familie, så jeg klarer meg. Men er liksom ikke så flink til å be om hjelp.... Har enda ikke funnet ut av hva jeg skal si til babyen ang far, føler på det savnet han kommer til å få. Ja, jeg ammer... Det er jo tomat i mye, spiser jo en sjelden gang ketchup, men er jo veldig glad i pasta da og pastasaus er kanskje dumt av meg å spise? Hva tror du om meieriprod.? Datteren min blir desverre ikke bedre på sommeren, da svetter hun og klør av det. Hun er vrang når det gjelder smøring, slitsomt!!! + alt det andre som er slitsomt med 9 åringer....hehe. Leste du innlegget mitt for litt siden om at jeg har noen venner som da er utro?
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Nei det leste jeg ikke. Uff, høres ut som om barna dine har mye verre eksem enn min ja, han er nok bare lett angrepet. Hva du spiser må du jo nesten bare prvøe deg litt frem på, dette er bare det jeg har lært. Aner ikke om meieriprodukter gjør eksem verre, men vet at noen babyer blir urolig i magen av det. Får håpe han får det lettere enn søsteren da og at du blir flinkere til å be om avlastning! :-)
~Maja Mor~ Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2007 God summert, hehe ;-) Sitter i en knipe skjønner du! Og jeg klarer ikke å tenke på annet. Det er da en mann som er gift, han venter barn med konas vennine (vel, det er vel deres felles venn). Han har vært utro i over 2 år med henne og mitt dilemma er da om jeg skal si til kona at mannen venter barn med en annen. Og det er jo ikke hvem som helst heller, de har jo vært venner i årevis. Veldig ekkel historie det der! Føler veldig at jeg ødlegger ekteskapet, men det er det vel han som gjør selv. Det er vanskelig å holde dette inne, da jeg kjenner alle disse menneskene.
~Maja Mor~ Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2007 Får legge meg nå :-) God natt!! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå