Gå til innhold

Da er jeg stevnet for retten, han vil ta ungene fra meg:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her fortvilet med papirene foran meg, han krever full omsorg. etter år med høye konflikter,har vi vært gjennom megling igjen. For å gjøre det kort, så så megleren at han bruker ungene osv. han ville ha mer samvær,jeg nekter pga at ungene blir brukt og satt opp. Så da blir det retten!! han krever omsorgen , og jeg skal få "PASSE" ungene når han er ute på jobb 14 dager om gangen. så skal han ha de 4 uker når han har fri liksom. Samtidig beskylder han meg for å være uskikket som mor og psykisk ustabil. skjønner ikke helt den tankegangen jeg da, at han kan la meg ha ungene to uker i slengen hvis jeg liksom er uskikket. iet papir lenger uti den haugen, står det at det er greit for han at retten gir meg opp til 50% savær??? Noen som har vært i retten i sånn sak som kan dele erfaringer? Og er det noen som kan legge den ut på skravle for meg? Hvis det er noen av dere som spår/ ser som leser denne, kan dere ta en titt å gi et hint om hva dere tror dette vil ende med?jeg f.280672 han 070362. Huff denne jula her gikk rett til helvete nå gitt, og vi som gledet oss så til den første jula til vår nyfødte:( Noen som kan gi meg gode råd osv her?? please hjelp meg ,,,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det var veldig trist å lese.. Føler med deg! Vet liksom ikke hva jeg skal si, for har ikke vært borti det før..

Men hvis far vil ha 50 % av foreldreretten så kan du vel ikke nekte han det (så lenge omstendighetene er som de skal)? Vet ikke jeg asså, bare spør..

Skjønner at du ikke vil at han skal ha hele foreldreretten, men kan dere ikke bli enige om 50/50 uten å gå rettens vei? Eller godtar han bare det, om det er "alt" han får?

Syns også at det er rart at han vil at du skal "passe" ungene, når han kaller deg ustabil.. Det henger liksom ikke på greip..

Høres nesten ut som han gjør dette for å straffe deg på en eller annen måte..

Ønsker deg i allefall masse lykke til!

Skrevet

Jeg kan ikke gi han 50/50, det går ikke. Han har ikke grenser/regler eller noe lignende i det hele tatt. Ungen er i FULLT oprør når de har vært der,for de får lov av pappa til alt. Flere i familien tor også han vil straffe meg enda, selv om det er over 6 år siden jeg gikk, og flere tror det er sjalusien som prater. Ikke tåler han at jeg har det bra heller, og ikke at ungene har et godt forhold til samboeren min. Bare surr dette,sliten etter så mange år med dritt:( Men tusen takk for svar og lykkeønskninger:)

Skrevet

Ja, høres ut som han vil straffe deg, ved å ta det som betyr mest for deg.. Bare du får det j.... liksom! Skikkelig dårlig gjort..

Håper retten legger stor vekt på det du har å si! Jeg tror ikke han får full omsorg.. Jeg vet egentlig ikke hvordan det er i slike saker, men det skal vel mye til før moren mister all omsorg.

Om du må dele 50/50 med han er en annen sak. Det tror jeg han har krav på, så lenge han ikke slem med barna..

Skrevet

Håper endelig ikke han får omsorgen eller 50/50. ungene vil ikke det selv, og i tilegg har de ei lita søster de vil være mest mulig hos her. Skjønner ikke hvordan det skal gå heller, for det er jo krise hvis ungene koster han noe, så sant det ikke er noe han "KJØPER" dem med da. Men å kjøpe et klæsplagg eller noe, det er krise det. slik har det vært hele tiden. krevde t.o.m at jeg skulle sende med mat bleier og alt mulig annet når han skulle ha de, for han betalte bidrag han og da skulle ikke han ha mer utgifter på de!! tragisk mannfolk. :(

Skrevet

Men hvis barna selv ikke vil, så må vel det ha mye å si?! Retten må vel ta mest hensyn til barnas følelser oppi dette. Så lenge dem er store nok til å uttrykke hva dem vil, så må jo det ha mer å si enn alt annet skulle jeg tro. Barna skal jo ha det bra! De må jo komme først. Ikke en som bare er ute etter å bruke barna sine som hevn.

Dette skal nok gå bra! =)

Skrevet

Tror ikke han kommer noen vei med dette,men er usikker på hvordan dt er. ønsker deg lykke til:) skal legge den ut på skravle for deg jeg:) håper d ordner seg for deg og ungene:)

Skrevet

Høres jo helt idiotisk ut dette her... Jeg tror det skal veldig mye til at retten skal finne ut at han bør få omsorgsretten for barna og at du er uskikket til å ha dem når han er hjemme men skikket når han er borte... For det er jo i bunn og grunn det barnefaren sier når han gjør dette, og det tror jeg enhver med litt vett forstår. Hvis han syns du er så forferdelig med barna burde han kanskje ha sagt at du kunne ha dem maksimalt annenhver helg - det ville jeg ha gått for om jeg hadde vært i en situasjon hvor jeg syns min partner ikke var skikket til å ha ungene mine hele tida. Nå høres det ut som du kan få ha dem når han er borte for da slipper han å finne noen andre til å passe dem da (og det blir jo sikkert dyrt og vanskelig for ham...)... Og da slår han jo ihjel sitt eget argument, for da kan han ikke syns at du er uskikket til å ha barn. Hvis retten tenker det beste for barna lar de dem bo hos deg til daglig, så slipper det å bli så mye fram og tilbake for dem! Dette høres mest ut som et utspill fordi han er sur på deg (og kanskje sjalu fordi du har fått ny mann og nytt barn?), og at det overskygger hans vilje/evne til å tenke på barnas beste. Jeg tror dette kommer til å gå din vei - uten at jeg kan spå framtida, men fordi jeg har bedre tro på norsk rettsvesen enn at de synker så dypt...Lykke til - og prøv å kose deg med din nyfødte... Ha det så bra som du kan er det noen som sier :)

Skrevet

dete her skjer aldri. så du kan ta det med ro. det skal også mye til at far skal på 50. det ser dem an på ungene. om de må bytte skole, venner alt av nettverk. hvis han tror han får 100 så drømmen han med mindre du er er fare for dine barn. du skriver at dere har en nyfødt. mannen får ikke engang ha den lille på overnatting siden hun/han er altfor liten. det kommer inn i bilde når ungen er over året. når du er i retten bare tenk på ungenes beste. dem tenker bare på ungene.

Skrevet

åja. så ikke at den nyfødte ikke var hans barn..

Skrevet

Håper du har rett,dette kan bare ikke skje. !!!! Minsta er med ny samboer heldigvis for å si det slik. Nye samboeren tar seg av de to andre som om de skulle vært hans også, og det er godt å se. Og de forguder han:)

Skrevet

Hei!

Jeg har vært gjennom dette. Bare at da var det jeg som stilte med sak mot han. Vi hadde 50-50 da det ble slutt, fordi at han NEKTET plent å gå med på noe annet. Prøvde det en stund, men så raskt at dette var INGEN løsning. (vi hadde ikke den avtalen skriftlig)

Så ble det møter med familieværnkontoret med mekling, tror det var 3 møter. Pluss endel brev som advokatene sendte til hverandre om forslag, kom ikke til enighet.

Så ble det rettsmøte, der var det dommer, våre advokater og oss og ei som er psykolog som var ...ja husker ikke,.,.en eller annen stilling.

Hun meklet på en måte mellom oss. Når jeg og min advokat la frem et forslag så gikk min x, hans advokat og hun der psykologen ut, snakket sammen for så å komme inn i lokalet med svaret..

Å omvent da de kom med et forslag..

Vi ble enig på dette rettsmøte.

Hadde vi ikke blitt enig så hadde det blitt rettsak, å da er det den KUN den ene parten som får den daglige omsorgen. De kan ikke bestemme 50-50 hvis ikke dere er enige. Det er IKKE lov.

Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for i det hele tatt!

La han bare slenge dritt om deg!! Han lager sin egen grav da, det skal jeg love deg!! Å du må IKKE finne på å slenge dritt om han!! du sier bare at dere får ikke til å få et skikkelig samarbeid, å det er ikke det beste for barnet/barna.

Fortell hva DU kan gi barnet/barna, hva du mener er best, hva, hvorfor...etc etc... FOKUSER KUN PÅ BARNAS BESTE OG IKKE SLENG DRITT OM HAN. NÅR HAN SLENGER DRITT OM DEG FORTELLER SÅ MYE MERE OM HAN ENN DEG!!

Skrevet

Tusen takk for at du svarte,dette skal jeg ta til meg og ta med videre:) Svaret ditt gjorde meg litt godt,fikk litt mer håp:) TAKK

Skrevet

Værsegooo=)

Bare koselig å hjelpe! Å hvis du takler dette dårlig så ta vare på seg selv og la andre få hjelpe deg med det! Få ut sorgen, skrik på din nye manns skulder. Det gjorde jeg, det er hardt når det står på!

Men ha ben i nesen å gjør som jeg skrev ovenfor så går dette smertefritt!!

Kos deg MASSE i jula, ikke bruk energien i jula på det der.

LOV meg at du koser deg i jula!!

Jeg trenger egentlig ikke å være anonym...hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...