1 gutt og 2 jenter:) Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har tatt bilde hos fotografen i år,så jeg skulle gi til besteforeldre og tanter/onkler... Fikk i dag noen bilder 19 stk,der jeg skulle velge ut de 9 beste...bildene var ca 10 ganger 10 cm små,vart veldig skuffa....(betaler 750 kr,det var veldig rimlig,men...) Jeg vet ikke om det er de bildene jeg får,men syntes det var dårlig...hadde jo håpt på at de var litt større... Jeg vet noen som tok bilder en gang de fikk også ca 9 bilder,men i større bilder... Kan jeg leve i håpet om at jeg får større bilder,eller er det vanlig å få så små bilder??
~Snublefot~ Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Det er kanskje bare prøvebilder? Så er de større de du får som du velger ut...? Mulig det...
Tommage♀♂ Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Men dette er jo bare de bildene du har fått for å se hvordan bildene ble, og så bestiller du dem du liker best i den størrelsen du vil ha, blir det ikke sånn da?
1 gutt og 2 jenter:) Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2007 jeg skulle få et album med 9 bilder... Mer vet jeg ikke..
2 søte småpiker Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Er det i album er det nok den str vil jeg tro. Her fikk vi albumbilder i 10x12
1 gutt og 2 jenter:) Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2007 Det var jo også SVIN DYRT å forstørre bildene...
~Snublefot~ Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 Da er det vel det som er trikset til fotografen, å ta blodpris på forstørrelser, mens selve fotograferinga ikke er så dyr...
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 14. desember 2007 #8 Skrevet 14. desember 2007 Det er mange som tar billige bilder og tar seg meget godt betalt for fremkalling. Jeg tar en grei pris for bildene jeg tar og de får de på CD i fullformat! Og de kan selv fremkalle disse hvor de ønsker - jeg har en bra avtale på fremkalling og lever dette til en rimelig pris! Syntes det er synd at fotografer skal "flå" sine kunder for å ta noen bilder. Vel det er min mening da :-) God helg og (snart) Jul
1 gutt og 2 jenter:) Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2007 ja jeg må si at jeg reagerte litt når jeg fikk de små bildene... Jeg hadde nesten håpet på å få de større,trodde det var vanlig,men der tok jeg veldig feil. I tillegg skulle dette være julegaver,men kan ikke bruke enda 2500 kr bare for å få de forstørra til den str jeg vil ha da blid det jo KJEMPE dyre bilder...
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 14. desember 2007 #10 Skrevet 14. desember 2007 Kansje derfor at jeg føler at jeg er konkurransedyktig i markedet, med mine bilder ;-) Og jeg tjener penger på det, selv om jeg ikke gir bort "mini" bilder og forlanger kjempe høy pris på fremkalling....
2 søte småpiker Skrevet 14. desember 2007 #11 Skrevet 14. desember 2007 Du som er fotograf selv. Hvilken utdanning har du? Hva synes du om utdanningstilbudet fra feks utdanningshuset? http://www.utdanningshuset.no/studier/foto
1 gutt og 2 jenter:) Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 14. desember 2007 og kunden blir helt sikkert KJEMPE fornøyd:) ikke skuffet slik som jeg er nå...føler at det var 750 kr rett i dass egentlig..
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 14. desember 2007 #13 Skrevet 14. desember 2007 Hei, Lopplopp Jeg har ingen utdannelse innen foto… Har kun foto som en stor lidenskap og har lest en masse bøker på egenhånd. Dette kurset har jeg selv vurdert å ta – så ”go for it” ;-) Lykke til!!
2 søte småpiker Skrevet 14. desember 2007 #14 Skrevet 14. desember 2007 Ok, takk for svar:-) Tror jeg skal gjøre det, synes fotografering er kjempegøy, og synes det virker som et utrolig spennende yrke..Bare synd det er 9 mnd til det begynner nytt kurs her:-(
Lilletrollogmamma Skrevet 14. desember 2007 #15 Skrevet 14. desember 2007 Når ein går til fotograf betaler man ein sum for fotografering og får prøvebilder inkl. i prisen (750 var jo billig) Å bestille bilder/forstørrelser er dyrt ja, men det er Dyrt å gå til fotograf!! Verdt pengene... syns eg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå