Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg hører så mye om hvor mye mass og stress det er før jul, julestria eller hva detnå kalles. Men jeg synes faktisk ikke det er noe mas og stress jeg, er jeg helt rar eller? Hva er det som er så mas og stress da for dere som opplever at førjulstiden er slik? Her tutler jeg rundt i huset 1 desember hvert år og småynter litt til jul, pynter ikke så mye vi da, men har liksom ikke en stor nedvasking av huset eller noe sånt, holder det jo generelt rent her liksom ;-) Siden vi bor litt krøkig til så samler vi inn ønsker fra de vi skal kjøpe til, skriver ned hva vil vil kjøpe og hvor vi tror vi får tak i tingene og så samler jeg det opp en dag hvor jeg leverer ett eller flere barn til en overlykkelig mormor (eller vi reiser inn sammen en dag min mann og jeg og da tar han ungene mens jeg handler gavene) og bruker sånn ca 2-3 timer på å handle inn alt, altså alle julegavene, kanskje bortsett fra en eller to da, men de er jo enkel å ta en annen gang :-) Og da koser jeg meg med å finne frem det vi skal kjøpe og gleder meg til å gi det, på kvelden eller ettermiddagen sitter vi og pakker inn gavene, spiller julemusikk og har det i grunnen svært koselig. Og en dag vi har tid og overskudd baker vi noen julekaker for å kose oss litt ekstra. Eneste som kan være litt stress er dersom det er lang kø i butikkene og jeg har mange poser å bære på eller å få plass til alt i den vesle bilen vår, men det er jeg jo ganske vandt med da, hehe... Skjønner ikke helt hvordan folk klarer å stresse så voldsomt, hva er det dere stresser med i så fall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns heller ikke det er noe stress:) Syns det er koselig å skrive lister, julekort, kjøpe julegaver og alt som hører med:)

Skrevet

Enig med deg. Er ikke så mye stress.

Men i år skal vi feire i Stavanger, og jeg gruer meg til å pakke alt rotet for å kjøre ned dit :-/

Skrevet

Er så enig med deg,Alva!

Stresser heller ikke i førjulstida.

Koser meg, jeg :o)

Starter tidlig med julegaver og kjøper litt og litt.

Noe mer enn vanlig rengjøring gjør vi om sommeren, og

så baker jeg litt og setter av mye tid til kos.

Skrevet

Det skjønner jeg. Du får kose deg med å høre på folkene der nede da :-) Jeg har en ting for stavangerdialekt, kan falle helt i staver når jeg hører noen snakker skikkelig tykt stavangersk, er bare så nydelig å høre på, hehe...

Skrevet

He he, ja samboeren min snakker jo sånn så jeg er vel vant til det.

Blir ikke så søtt når det er svigermor - he he ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...