slitelita er mamma til 3!!:) Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 utdrivingsrefleksen virker plutslig ikke lenger på ene brystet!når han suger på andre brystet kommer refleksen,så da må jeg forte meg å ta han over på andre brystet,for å få tømt dette...dette er veldig travelt,spesielt om natten...lurer på om det kan ha samenheng med at han drog til noe volsdomt to ganger etter hverandre når han spiste for noen dager siden,for det var vannvittig vondt...håper dette er noe som går over eller man kan gjør noe med?noen som har opplevd det samme?
Luans mamma Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Mener du at når han suger av den ene puppen, så står melkespruten på den andre puppen? Det gjør det nemlig her også. Skikkelig futt i høyrepuppen, mens venstrepupp er litt mer avslappet. Hehe. Men det er melk i venstre også altså, men den kommer liksom ikke sprutende ut, hvis du skjønner. Men jeg lar det bare sprute ut i ammeinnlegget om natta. Det blir veldig vått da. Skifter når jeg står opp om morgenen. Om dagen, prøver jeg å bruke melkeoppsamler...
paulinen Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Når jeg ammet, byttet jeg alltid til rent ammeinnlegg etterpå, om kvelden la jeg frem innlegg og kluter og sånne ting slik at jeg bare kunne gjøre det uten å tenke på det. At det spruter er helt HELT normalt.
slitelita er mamma til 3!!:) Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2007 nei ikke slik...begge er full i melk,men han må suge på den venste for at det skal komme melk ut av den høyre...hvis han suger på den høyre først kommer det ikke ut melk,selv om puppen er full...kommer sikkert ett par dråper,men utdrivingsrefleksen kommer ikke
Gjest Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Hmm, kan være at du ubevisst spenner deg, i frykt for at det skal gjøre vondt igjen når han dier på "vond-puppen"? For iom at utdrivingen kommer når han dier andre siden, så skal det sånn teoretisk ikke være noe problem å få den i gang på vondpuppen også. Hva med å "stimulere" "godpuppen" mens han suger på "vondpuppen"? Dvs stryke over brystvorta, eller rulle den litt mellom fingrene. Det hjelper meg iallfall om utdrivingen er litt treg.
slitelita er mamma til 3!!:) Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2007 hmm...tviler på det er det som gjør det,for puppen er ikke vond nå lenger,var kun der og da...har prøvd å stimulere,men d tar litt tid og da er han allerede rasende,han er vant til at melken kommer nesten med det samme han begynner å suge...håper dette er noe forbigående vertfall... takk for svar forresten:)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 Har hatt treg refleks på begge sider lenge. Småen min har måtte venne seg til at han må suge en stund før det kommer noe. Rasende? Ja, ganske ofte:)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #8 Skrevet 14. desember 2007 Det finnes en nesespray (til mor) som hjelper for utdrivningsrefleksen.. Syntocinon heter det, og må kjøpes på resept. Inneholder et kunstig stoff som er identisk med det naturlige hormonet oksytocin, som setter i gang utdrivningsrefleksen. Man tar en spraydose i ett av neseborene 5 minutter før man skal amme.. Jeg har brukt dette ved hver amming i ca 4 mnd nå.. Snuppa er nå 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå