Gå til innhold

Hvordan vil dere karakterisere økonomien deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere god råd og kan kjøpe stort sett det dere vil, eller må dere tenke nøye gjennom innkjøp?

Selv vil jeg si at vi har det greit, uten at vi kan sløse. Men vi har iallefall råd til det viktigste, og er i grunn fornøyd med det. Sambo går på skole for tiden, håper jo vi vil få bedre råd når han er ferdig om et par år:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes vi har god råd. Kan kjøpe det aller meste, og har det greit med regninger osv.

Vi tjener ca 600 000 i året til sammen, har huslån på 1,3 mill, men får inn noe i leieinntekt ( har utleiedel). To biler, men ingen billån, og så har jeg studielån da, på 180 000.

Venter barn nr 3, og har ingen bekymringer i forhold til økonomien..

Skrevet

Huff,jeg har slitt i mange år .ting ble litt bedre da jeg ble alenemor for 5 år siden.ble 50%ufør ett år før jeg traff samboeren,og da ble det helt ille.Men nå er alt på skinner,ble ,ikke lottomillionær,men boligmillinær i feb.kan nok bruke mer penger en de fleste men løper fortsatt rundt for å finne det rimligste.så økonomien her er i orden nå.Jeg synes det viktigste nå er att jeg har sjans til ett ok økonomisk liv,dersom jeg blir 100% ufør

Skrevet

hehe vi tjener godt, har passe med lån og alltid blakk! Har pusset opp siden påske og det er bare et vannvittig pengesluk! Et par tusen her, og et par tusen der.... Er heldigvis ferdig nå da. Endelig skal det bli litt overskudd på lønna igjen! Har ellers "alt" vi ønsker oss, men ingen baby-ting (regner med å kunne arve det meste)

Skrevet

Vi har god nok råd vil jeg si- er ikke rik eller noe sant. Langt i fra million inntekter, men er økonomiske og fornuftige begge to- og sløser ikke penger. Tenker gjennom alle innkjøp, men det er ikke fordi vi må grunnet at vi ikke har råd, men fordi vi kansje egentlig ikke trenger det.....

Jobber begge to i full stilling, jeg er 50% sm for tiden- men har jo full lønn. Rett over 30 000,- pr måned inntekt på begge to, netto- lån på 5000,- for egen leilighet. Skal kjøpe ny bil på nyåret, men tar det med egenkapital.

Skrevet

Helt ok, bruker det vi har for å si det sånn........... sparer litt til småtten og har BSU. Resten går i det store sluket, alltids noe å bruke penger på.

Skrevet

Vi har god økonimi vil jeg si, jeg og min mann gikk ned 400 000 i lønn for 2 år siden,men klarer oss bedre nå alikevell. Bruker etter hva en har og tenker over hva vi kjøper og setter opp budsjett. Før øste vi ut penger på alt mulig tull.

Inntekt nå er ca 650 000 til sammen, 1,6mill i lån, 2 biler uten lån og egen enebolig.Så dette lover bra.

Vi prøver å spare litt hver mnd til spare konto og Bsu pluss at vi sparer til ungen, snart ungene:)

Skrevet

Vi har også god økonomi vil jeg si, vi tjener til sammen ca 1.3 mill i året og eier en stor enebolig med et lån på 2 mill. Vi har bil uten lån og eier en leilighet som vi leier ut. Det er godt at økonomien er stabil nå som vi blir foreldre :-)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Vi har ikke superheftig inntekt, men vi klarer oss helt greit. Mannen min er 100% student, men han jobber mye i tillegg. Vi eier hus som vi har pusset opp MASSE uten å ta opp lån, så kan ikke klage. Godt fornøyd med det! Mannen min er økonomisk veldig smart=) Vi har en gooood del i aksjer og fond, men rører ikke de pengene i utide. Jeg har en del studielån, men begge sparer likevel BSU. Ikke rike, men klarer oss helt greit.

Skrevet

Vi er begge studenter, så vi har ca 15000 i måneden tilsammen. Så ikke noe særlig god råd, men vi er flinke til å organisere, så vi mangler aldri noe og er aldri blakke. Vi jobber hver sommer og sparer opp litt ekstra. Samboeren min studerer til sivilingeniør, så regner med vi får ganske mye bedre råd om 4-5 år. Ellers arver vi mye babyutstyr.

Skrevet

Hverken god eller dårlig. Har jo ganske billig huslån så det hjelper jo. Og til høsten er jeg endelig ferdig med studielånet mitt,phu. Da har jeg 700 kr ekstra i mnd. Har masse hunder så det er dit det meste av utgiftene går, men det er jo selvalgt og kunne ikke vært foruten de. Men Pleier og ha igjen rundt 500 kr i mnd da neste lønning kommer så er jo ikke blakk:)

Skrevet

Tjaaa. Jeg vil nok si at jeg har veldig god råd! Og ikke jobber jeg fast heller. Kan vel omtrent kjøpe det jeg har lyst på når som helst, men jeg er egentlig ganske fornuftig og bruker sjelden penger på unødvendigheter ;-) Kjæresten derimot lever av minstelønn, så han må alltid tenke seg nøye om før han kjøper ting.

Skrevet

Jeg kan nok si at vi har meget god råd ja. Har begge gode inntekter og er begge i full stilling. Vi har to 2004mod biler, volvoen er det ikke lån på. Mercedesen derimot er belånt, men lånet blir halvert når vi selger volvoen (er svenske skilt på den, så får ikke så mye for den som om den hadde vert norsk). I tillegg har sambo en stor sparekonto etter han solgte huset sitt i Sverige for å flytte hit. Så vi har i bakhånd dersom det blir krise :)

Skrevet

Vi har igrunn god økonomi.. Kjøper stort sett det vi har lyst på.

Eier en sjarmerende enebolig fra 1923, som vi har pusset opp mye, hytte, 2 biler (egentlig 3, men den ene er sånn prosjekt sak som ikke er kjørbar enda), campingvogn, akkurat kjøpt oss en rå 4-hjuling som er registrert som motorsykkel for to, har igrunn alt vi trenger, mangler bare babyen for å bli en sånn A4 familie nå... Hus, hytte, stasjonsvogn, campingvogn og hund.. Hehe...

Vi bruker nok alt for mye penger på tull, og ting som er gøy, men er jo derfor vi jobber, for å ha råd til å unne oss ting.. :)

Og nå har vi nesten alt vi trenger til babyen også.. Skal dangle meg til å kjøpe en bilstol til bare, så er vi vel i boks...

Skrevet

Vi har delvis selvvalgt dårlig økonomi. Sambo er arbeidssøker og jeg er student. Jobber ikke ved siden av, så jeg har bare 8000 kr i måneden. Men tjener litt ekstra på katteoppdrettet, og så har vi leid ut et rom til broren min nå som han har vært i militæret. Har søkt et par jobber, men det er ikke lett å få noe når man forteller at man er gravid. Så jeg regner med at vi må klare oss uten at jeg jobber ut permisjonstiden.

Men det er ikke synd på oss altså. Vi har både egen leilighet, bil og til og med hytte på fjellet. To hunder og to katter som også kan sees på som luksus. Vi har alltid det vi trenger av mat og sånt. Nå som vi har dårlig økonomi prioriterer vi litt annerledes enn da jeg jobbet og tjente dobbelt så mye, men jeg synes ikke det er noe tap. Det er utrolig mye fint man kan gjøre sammen uten masse penger ;)

Skrevet

God råd. Har nedbetalt leiligheten på 3 år, og har bittelitt lån på bilen vi kjøpte i mars. Inntekten vår dette året ser ut til å bli ca 1,2 mill tilsammen. Om et år skal vi kjøpe en gård til 5 mill, og pusse opp hus for ca 2 mill, så det er godt og ha et slikt utgangspunkt. Av den grunn blir det kanskje litt mindre sløsing også....

Skrevet

Hehe! Lett å lese her at det er litt status å ha god råd.. Mens vi som ikke har det,føler vi må forsvare oss masse..

Vi har dårlig råd. Men alt går. Mannen min jobber 100%,har utbetalt ca 15000 i mnd. Jeg er frisør som for tiden er arbeidsledig. Så det sier seg selv! :) Sånn,da har jeg forsvart oss litt og.. Hihi

Skrevet

Meget bra, vil jeg tro. Vi har flere hus og biler, ingen lån og noen lapper på bok. Kan kjøpe hva vi vil, stort sett.

Skrevet

noen som har merket at så og si alle som har svart her har god økonomi? er i hvertfall et godt flertall! ikke det at vi har dårlig.. klarer oss helt greit! jeg er student og jobber utenom, så har vel en 10-12 000 i mnd og sambo har 20 000 etter skatt.. vi har lån på 1,8 mill og 2 biler uten lån, samtidig 3 katter og snart en liten gutt! det går rundt! men gleder meg til å bli ferdig med utdannelsen!:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...