Gå til innhold

Hoven og blå "kuler" nedentil..:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant nettopp ut i dusjen da jeg barberte meg nedentil, at hele den ene kjønnsleppen er helt hard og hoven (og "knudrete" med blå/lilla små kuler...) Så hele greia nedentil er helt skjev liksom. Er veldig øm der også.... Er det bare pga den økende blodtilstrømningen nedentil, eller tror dere jeg må dra på legevakta???

Redd jeg!!!:( Tenkte kreft med en gang!!!:( Vet ihvertfall at det IKKE er noen kjønnssykdom, for har jo hatt fast partner i over 2 år.

Noen andre som har hatt dette?????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som hemorroider.. Hadde det selv under forrige svangerskap, skikkelig ubehagelig, men de forsvant rett etter fødselen. Ta å sjekk deg før du står opp av sengen imorgen. Er kulene nesten borte på morgenen det garantert hemorroider. De er størst på kvelden..

Skrevet

hemoroider får man ikke på kjønnsleppene.... Sannsynligvis er det bare på grunn av økt blodtilførsel, men ring å spør for sikkerhets skyld

Skrevet

Kan det være åreknuter? Det fikk en venninne av meg i sitt forrige svangerskap... Det er isåfall helt ufarlig, men såklart litt ubehagelig å være hoven der nede...

Skrevet

Høres ut som åreknuter. Skyldes mer blod og trykk i årene. Kan uansett være greit å snakke med legen/jordmoren din om det.

Skrevet

Er nok åreknute som er en utvidet vene. Hemoroide er det samme som åreknute, men oppstår i eller ved endetarmsåpningen.

Hvis du er usikker ville jeg tatt en tur til legen.

Skrevet

jeg hadde også noe slikt på den ene "leppen". en stor, litt øm kul.. blå-aktig.. hoven, og ja, øm. Jeg gjorde ingenting med den, den forsvant etter en uke. Virket som det bare var en "blodklump".. Har ikke dukket opp siden.

Skrevet

Man kan få åreknuter der ja! Jeg fikk det forrige svangerskap, en blålig ganske stor kul, ikke smertefull. Min sprakk på en måte under fødselen (merket det ikke altså..) og ble gradvis borte etterpå. På føden bekreftet de at det var en åreknute.

Er nå gravid for 3. gang, uke 30 og den er ikke kommet tilbake, har ikke fått nye heller heldigvis.

Jeg tok det aldri opp med lege eller jordmor, vet ikke om jeg burde ha gjort det men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...