Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Eller burde jeg vente med de til sammen dagen? Skal ha 3 års bursdag her på søndag. Det beste for meg er å bake i morgen så blir det ikke så stress.
LivetErEnLek Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Sjokoladekake kan du bake dagen før, ikke noe problem. Når det gjelder bløtekake, synes jeg kremen får en bismak når den står over natta (hvis ikke du skal ha marsipan på da). Men du kan bake sukkerbrødet på lørdag, så er det kun pyntingen som står igjen på søndag.
Mamma med to søte små Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 bløtkake/marsipankake er faktisk bedre når den har stått i kjøleskapet en dag/natt. Så lenge sjokoladekaken står godt innpakka, så bør ikke vær noe problem.
Alba44 Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Jeg syns de fleste kaker smaker best dagen etter at de er bakt, men de med krem bør pyntes samme dag.
Lille Filur Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Du bør bake bløtekake dagen i forveien, for den skal stå og bli saftig over natta. Kan bli litt tørr om du lager den samme dagen. MEN du må ikke finne på å pynte med krem før sammen dagen=) Sjokoladekaka blir også mer saftig om du lager den dagen før, den kan du pynte dagen før også=)
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Eg baker det alltid dagen før. På bløtkaken venter eg kanskje med kremmen utenpå til samme dag selskapet skal være. Skal bake imorgen eg og. Lukas skal feire 2årsdagen på forskudd på søndag=)
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 Bare et tips; jeg har sluttet å bake bløtkake, kjøper bare de ferdige bunnene og deler dem i tre deler dersom de ikke er delt fra før og så dynker jeg dem med enten solo(brus) eller laken fra fersken. Pleier å ha krem og vaniljekrem i den nederste delen og krem og fersken som jeg deler i båter på lag nr to og krem og ferdig marsipanlokk på toppen! Dette tar ca 3 minutter og gjøres samme dagen, hehe! Har bare fått skryt av den, ingen som har funnet ut at jeg ikka har bakt den selv enda, haha!! ;o) Men ellers er det nok ikke noe problem å lage den dagen før så lenge du setter den kaldt over natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå