Gå til innhold

Får man innvilget ks etter total ruptur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

neste gang man skal ha baby? Noen som vet det? Kanskje det er lettere å få samme riften?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så vidt jeg vet så skal det ikke være noe problem å få ks, hvis du vil ha det. Jeg ble hvertfall lovet det etter min fødsel, når jeg sa at jeg aldri vil føde igjen

Skrevet

Tror det kommer litt ann på. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne få ks på neste siden jeg har problemer med luft av og til.

Skrevet

Du må ikke regne med at legene kommer til å foreslå det selv, for å si det slik. Du kan også egne med at de forsøker å overtale deg til å føde vaginalt på nytt igjen. Og om du som noen lengre ned her er blitt lovt ks ved neste fødsel bør du sjekke at det virkelig står i jounalen, det ble ikke notert ned hos meg, nemlig.

Men står du på ditt får du ks.

Skrevet

Det er nok litt ulik praksis, og det kommer vel også an på om du har fått plager i etterkant av rupturen.

Jeg hadde en subtotal ruptur (3b), og ble ikke lovet noe etter fødselen. Men ved graviditet nr to ble temaet keisersnitt tatt opp av både jordmor på helsestasjon og lege på føde poliklinikken. De sa at hvis jeg hadde plager etter rupturen så anbefalte de keisersnitt. Hvis ikke ble det opp til meg selv å velge. Jeg har få plager, bare noe luft, men valgte keisersnitt - som jeg tok for 3 uker siden :)

På keisersnittdebatten på barnimagen.com er det noen tråder om ruptur og keisersnitt. Ser at noen omtrent får anbefalt ks, mens andre må kjempe for å få det igjennom.

Lykke til uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...