Gå til innhold

å ta fly til København med baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha pass til baby på 3 mnd, eller holder det med fødselsattest ? Vi voksne viser jo bare Visa kort og det går fint, men barnet ? Gidder ikke å skaffe pass til babyen for en helgetur, hvis de krever det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det skal holde med fødselsattest, men jeg ville ringt flyselskapet å sjekka det... Eller så kan dere bare ordne et id kort, det er jo billigere enn pass...

Skrevet

Skal snart fly til København med datteren min på 10 mnd. Ringte sas for å høre om hun måtte ha pass og fikk beskjed på at ALLE måtte ha pass for det var eneste gyldige legimitasjon og uten kunne vi få problemer når vi skal fly tilbake...

Skrevet

Jeg fløy til københavn da jenta mi var 6 dager gammel og jeg hadde ingenting.. ikke pass og ikke fødselattest og det gikk fint, fikk henne med hjem igjen.. =) men kan nok være greit å ta med seg fødselattest bare for å være sikker..

Skrevet

Eg ville ikkje satse på det. Fikk ikkje lov å reise frå Gardemoen uten pass.

Vi ikkje norsk og eg måtte in til ambassaden og ordne med pass til snuppa.Rakk ikkje flyet og måtte hive ut masse penger på ein ny bilett+ masse stress, fordi noken sa til meg, det er nok med fødselsattest. Kjem altid an på hvem, som sitter ved check-in...

Skrevet

Takk for alle svar :)

At voksne ikke trenger pass når de skal fly til København er jeg sikker på, har gjort det mange ganger ( med SAS ), og det holdte alltid med vanlig Visa kort . Er heller ikke norsk, men de hadde ingen problemer med det. Tror jeg tar bare telefon til SAS og hører med de. Utrolig dumt å ødelegge hele reisen fordi de skal plutselig ha pass til baby..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...