Gjest Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 ok ul og det viste seg som jeg fryktet at hun fortsatt ligger i seteleie noe hun har gjort helt siden uke 29, jeg er nå i uke 36+6. Så da har jeg fått henvisning til undersøkelse til tirsdagen som kommer, så da blir det mål av bekken og finne ut ca vekten til babyen, sykehuset jeg skal på utfører ikke snuing. Det er en veldig vanskelig oppgave som kun overleger gjør og veldig få som har kunnskapen om leopodiske håndgrep. Blir nok å kreve keisersnitt tror jeg, for jeg ønsker ikke å føde i seteleie, det tørr jeg rett og slett ikke
Tredjemann på vei :D Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 er det din første fødsel? har du fått undersøkt om bekkenet ditt er bredt eller trangt? jeg tror ikke det kan være så veldig farlig å føde vaginalt med en baby i seteleie, med mindre bekkenet ditt er veldig trangt og ungen er stor da vel og merke. mormora mi fødte en av ungene i seteleie hjemme uten bedøvelse for over 50 år siden og fikk mange flere barn senere:-) jeg ville prøvd å føde normalt hvis jeg fikk vite at min lå i seteleie, for forrige fødsel gikk utrolig greit og den babyen var liten. kommer helt an på babyens str. for min del.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Vil bare gjøre obs på at det er ikke alle steder man får lov til å føde vaginalt når babyen er i seteleie, selv om man vil det selv. Jeg har hele tiden hatt et sterkt ønske om å føde naturlig, men verken på Sykehuset Namsos eller Levanger får jeg lov til det. De tar rett og slett ikke i mot setefødsler der lengre, pga nye retningslinjer. Så nå har ingen av legene kompetanse på området. Syns det er kjipt, men tenker at det blir sikkert fint med keisersnitt også. Det viktigste er at ungen kommer frisk ut!
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #5 Skrevet 15. desember 2007 Ja det er min første fødsel, skal undersøke bekken og vekten til babyen på sykehuset til tirsdagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå