Gå til innhold

hvilken mme????

L-O-V-E&prinsen+spireimagen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser nan har sånn pakke samt colett (?) og nan hadde også sånne små pakker med ferdigblandet melk...

hvilken bør jeg kjøpe? og er det noe jeg bør være obs på?

Lillegutt er 2,5 mnd og jeg fullammer han, men dette er i håp om at han kanske skal sove litt lengre om natta1:=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det må du nesten prøve ut selv når den tid kommer, hva som er best for babyene er svært individuelt, her har vi brukt NAN og HIPP, men ingen av ungene ville ha collett, mens andre jeg kjenner hadde babyer som bare ville ha collet.

Skrevet

jenta vår drikker NAN1. tror det bare er ferdigblandet med NAN2. har ikke sett NAN1 ferdigblandet.. men eg hadde kjøpt NAN1 (vis du velger nan da) vi har prøvd hipp en liten periode og, men var ikke så fornøyd med den.

Skrevet

Vi bruker nan, synes den er helt topp! Men gutten vår sov ikke noe lengre om natte om han fikk mme, så det har ikke alltid noe å si. Nå får gutten vår grøt, og sover fortsatt ikke lengre om natta. Synes egentlig ikke du trenger å gi mme hvis du har nok melk selv, det er jo ikke sikkert han vil sove lengre....Ville ha ammet hvis jeg hadde nok melk, de får ofte veldig hard mage av mme, og vi har slitt mye med dette, skulle ønske jeg hadde mm til han...

Skrevet

Sv: hvilken mme????

19:11 14.12.2007

jenta vår drikker NAN1. tror det bare er ferdigblandet med NAN2. har ikke sett NAN1 ferdigblandet.. men eg hadde kjøpt NAN1 (vis du velger nan da) vi har prøvd hipp en liten periode og, men var ikke så fornøyd med den.

Anonym

NAN1 finnes også ferdigblandet, men det blir jo utrolig dyrt å bruke bare ferdigblandet da! eneste forkjellene på NAN1 og NAN2 er at i NAN2 er det tilsatt mer jern og d-vitamin.

Skrevet

jeg har mengder med melk til han, så er ikke det det står i... fryser ned flere poser hver dag!

Det var et innlegg her tidligere i dag om lite søvn og jeg har merket det pga han har endret vanene sine. Sov før fra 24-06 og fikk da mat og sov videre et par timer til. Nå får han mat 24, våkner igjen 02, 04, 06,08 ca=)

Og i tillegg så må jeg opp å pumpe i løpet av natta så jeg får så oppstykket søvn liksom!

Kjøpte bare en pk med nan 1 (ferdig blandet) , emn er skeptisk i forhold til det dere skriver om hard mage... har lest om det før også :(

Skrevet

*mamman til erlend+andrea og oblix.

takk da vet eg det;) eg har bare sett nan2 ferdigblandet. trodde nan1 var for de under 4 mnd og nan2 var for de over 4 mnd. litt lost på dette...

Skrevet

Sv: hvilken mme????

19:28 14.12.2007

*mamman til erlend+andrea og oblix.

takk da vet eg det;) eg har bare sett nan2 ferdigblandet. trodde nan1 var for de under 4 mnd og nan2 var for de over 4 mnd. litt lost på dette...

Anonym

man kan bruke nan2 fra fødselen av om man ikke ammer :-) men går godt an å bruke nan1 så klart

Skrevet

vi bruker malt i melka til Nora. da har ikke hun hard mage, men er noen som sliter med hard mage fordet. en liten ts i hver flaske.

bruker Nan og er kjempe fornøyd me den. brukte litt hipp før men hun likte den ikke så det ut som.

Skrevet

Jeg tror ikke gutten din nødvendigvis sover lengre om han får mme, men du kan jo prøve. Kan være lurt å blande litt malt i melka om han blir hard i magen av mme. Vi må gi malt hver dag hvis lillemann skal få avføring hver dag( som de skal når de får mme). Hvorfor må du pumpe? Fordi du har så mye melk eller?

Skrevet

Ja jeg har så mye melk... Er veldig glad for det, men litt slitsomt til tider... masse tid som går til amming og pumping hver enste dag!

:) har klart å få ned produksjonen noe heldigvis...

Gir kun på ett bryst av gangen, slik at det blir "tømt" også pumper jeg det andre.

tror jeg skal se det an en uke til før jeg prøver, men er veldig fristet... For jeg er såååå trøtt...:) hehe.

Hva kan egentlig være grunnen til at han plutselig våkner så ofte nå, når han ikke har gjort det før???

Skrevet

Gutten vår våkner noen netter veldig ofte, vi vet ikke helt hva det er, men han roer seg alltid med mat, blir en varm og god trøst det. Hs sa det kunne være drømming eller tenner på gang. Du kan jo prøve mme og se om han sover berdre, skjønner dette blir slitsomt for deg.

Skrevet

tusen takk for flotte råd jenter:=)

han sovner med en gang han får mat så det er jo flott iallefall:)

Skal se det an noen dager til, også så skal jeg evnt prøve mme...

Igjen tusen takk=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...