Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Hvordan går det med Doffen? Klem.
doffine Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Tusen takk for omtenksomheten:-)) Doffen var i dag hos vetrinæren igjen. Og han har en mye bedre almentilstand, og hvite blodlegmer er gått ned fra 32 til 20. Doffen viser interesse for å hilse på andre hunder og personer igjen, samt leke med både nemi og nabohunden:-) Og det å se at han vifter med halen igjen gjør meg så glad. Har aldri vært så lykkelig av så lite, som alikevel er så stort:-)) Har jo vært en del tårer denne uken.. Og jeg har vært sammen med doffen så mye jeg kan for å kose å dulle med han:-)))
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2007 Så godt å høre at han er på bedringens vei. De blir jo som barna våre, og det er jo så vondt når de har de vondt. Ja, vifte med halen er jo et godt tegn da.. Og så nydelig å se. Hva skal blodlegmene ligge på da?
doffine Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Jaa.. de er jo familiemedlem:-) Og doffen er å blir min store lille øyesten uansett. INGEN tar hans plass i mitt hjertet. Og om jeg må selge meg selv for at han skal få det bra så gjør jeg det... ALT for doffen. Og selfølgelig Nemi.. Når doffen vifta med halen og tok med litt av rompa i viftinga, da gråt jeg så mye av glede at begge hundene vaska vekk tårene mine:-) Og jeg ringte rundt til mamma, søstra mi og sambo for å fortelle den gode nyheten:-) Jeg aner ikke hva de hvite skal ligge på hos dyr, men hos oss mennesker skal de være på 4-5. Så doffen skal tilbake til vetrinæren om en uke for å ta enda en ny blodprøve. Og det er mulig han må gå på langvarig antibiotika. Vet sa i dag at bakteriene var resistente mot pencilin, og var derfor han ble så forferdelig akutt værre. Så om doffen må gå på antibiotika en stund får så være, så lenge han blir bedre:-)) Vetrinæren så jo også med engang i dag at almentilstanden til doffen var bedre.. Av en eller merkelig grunn så elsker doffen å være hos vetrinæren... glis... Han storkoser seg der... Han vil leke å kose med alle som jobber der og alle dyrene som er der. Han tar lissom en runde rundt å hilser på alle som er på venterommet... hahahahaha.. Og dette gjorde han ikke på tirsdag.. Men i dag så var han på en hilserunde.. Og han sovnet ikke på bordet.. .. Så i dag kan jeg slappe av å vet at doffen blir helt frisk:-))
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2007 Ja, vet hvordan det er. Kunne solgt meg selv jeg også for at Nero skal ha det bra. Hehe... Og hadde jeg fått et ønske oppfylt, så hadde det vært at Nero skulle bli 70 år.. Hehe.. Får tårer i øynene når jeg tenker på at han har levd ca halve livet alt.... :-( Men men.. Får nyte han mens han er her. De er jo så gode. Blir jo som barn. Morsomt det med at han storkoser seg hos vet. da.. Nero er livredd for det heve/senke bordet som er der han.. Må løftes oppå hver gang.. Selv om det bare er ca 5 cm opp dit når det er senket helt ned... hehe.. Litt pysete han her...
doffine Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Samme her.. skulle også ønske at de var her på livstid.. Vår livstid... Nå er jeg livredd for at noe uforutsett skal skje med mine små.. så jeg nyyter virkelig hver lille ting med de:-)) Og får som du sier tårer øynene av tanken bare... Merkelig at jeg har tårer igjen, for jeg har gråti som niagarafossen denne uken.. Doffen er som min førstefødte... Og nemi min andre.. tihi... Med Nemi er jeg heller ikke overbeskyttende.. For jeg vet lissom at valpestatiget er hulter til bulter og at det å utforske er viktig. Husker jeg fikk full pannikk når doffen slo seg og gjorde tabben med å løfte han opp å dulle med han.. Noe som medførte til at når han slår seg nå.. for eks i foten og jeg sier daaakar doffe... Da ser han på meg med bambi øyne å halter.. glis.. hahahahaha.. enda han slo den andre labben... hahahaha. Så med Nemi er jeg ikke like skvetten.. Mer tøff:-)) Men dakar Nero da... kan hende han er redd for høyder.. Nemi er mega pingle.. Hu er livredd min venninnes chiauaua på ti uker. Og det er ikke store karen assa... Hu var livredd han.. Og løp sin vei... hahahahaha
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2007 Hehe.. ja, de er jo som barn... Barn kan jo også finne på å halte på feil fot fordi de vil ha litt trøst. Hehe.. Så søtt da. Men hvordan tok doffen det når han fikk en søster da? Ja, nero er redd for glatte gulv, men isen ute er ikke skummel, og redd for trapper, også bordet hos dyrlegen da.. hehe.. Pussige greier.. Hadde en rotweiler kvalp oinnom for en stund siden, og hun satte nero litt på plass faktisk... Hehe.. Håper det var mest lek fra hennes side da.. hvis ikke blir hun nok en vel tøff hund, om hun skal forsøke å sette på plass voksne hunder....
doffine Skrevet 14. desember 2007 #8 Skrevet 14. desember 2007 Jeg lo så jeg hylte i heisen da han haltet på feil fot... hahahahaha.. Makan til syn:-)) Doffen var med å hentet Nemi hos oppdretteren. Vi kjøpte fra samme sted. Så da fikk de også se hvor pen doffen er i voksen alder:-) Og fra vi kjørte ned fra hamar og hjem til oslo den kvelden har han ikke gjort annet en å være en stolt og mega flink storebror. Jeg satt i baksetet med Nemi og doffen satt i fanget forran hos søstra mi. Og han la seg ned på den armsaken mellom setene å følgte med på Nemi hele tiden. Den dag i dag så løper han til Nemi hver gang hun får kjeft. Snuser og passer på som en hauk. Og sjekker at hun har det bra. Så vasker han henne litt og tar labben rundt henne:-)) Helt fantastisk syn... Nemi er så pingle mot andre dyr at jeg er pinlig berørt til tider... Spes mot lille Bajas... en chiauau valp lissom... Ser for meg den rotweileren... hahahahaha... virker som den tøffe dama. kan hende hu blir ei tøff jente.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2007 Hehe.. Ja, måtte være litt komisk å se.. Har snakket litt om å få tak i en til vi også, men så er liksom Nero lille babyen vår da, og jeg vil liksom ikke at han skal føle seg til side satt, så blir vel bare med tanken.. Aller helst skulle jeg funnet meg en tispe som han kunne sette kvalper på.. Har så lyst på et barnebarn.. =) Og når jeg vet hvor god han er, så hadde det vært kos med en sønn/datter av han. Men det også blir nok bare ved tanken ja... Er ikke størrelsen det kommer an på... Haha... Stakkars Nemi da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå