vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 var på et kjøpesenter og kom inn fra kulda (tok bussen) og i det jeg kom inn på sentret måtte jeg forte meg på do fordi jeg følte at jeg ville besvime... jeg mistet følelsen i kroppen, øynene flimret, svetten RANT over hele kroppen og jeg ble kvalm. dette varte i ca 15 min. også fikk jeg tung pust og det var ubehagelig å puste. etterpå var jeg stiv og støl i hele kroppen. noen som vet hva dette kan ha vært eller hvorfor det ble utløst?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Kanskje mangel på næring i kroppen? Jeg oppelver veldig ofte å svimle!
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2007 kan godt være det også. har lavt blodtrykk også... er svimmel til tider jeg også, men aldri vært i nærheten av å oppleve det... skummelt syntes jeg det var...
♥ Smurfen ♥ Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Det kan også høres ut som et panikk anfall. det er veldig ekkelt å få... kan skje hvis du blir veldig stresset og sånn. får håpe det ikke kommer igjen da
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2007 jeg har hatt angstanfall før, me var ikke noe spesielt stresset.. hadde egentlig bare gått av bussen og møtt venninna mi også gikk vi sammen inn... kan det ha sammenheng med lavt blodtrykk?
trebarnsmamma84 Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Eg hadde det sånn på jobb i dag...Var inne hjå ein pasient..Plutseleg vart eg heilt svimmel ,måtte kaste det eg hadde i hendene mine, og springe å finne ein stol...Flimra heilt for augene,kaldsveitta og følte eg skulle besvime... Jordmor seier det er blodtrykksfall eg har...Har blodtrykk på 80/50.... Slik hadde eg det i forrige svangerskap og..då skjedde det ein gang i mnd ca.... Er skikkeleg ekkelt...Håper det går bedre med deg no:)
HeidiMamma Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har også opplevd det samme, og legen sa at det var blodtrykksfall so turid84 sier. Det er visst veldig vanlig for gravide. Håper det ikke skjer deg så mange ganger, vet at det er veldig ubehagelig... Klem:)
mamma_til_jente Skrevet 14. desember 2007 #8 Skrevet 14. desember 2007 Jeg hadde noe lignende i forrige svangerskap. I tillegg til dine symptomer hadde jeg puls på 120 når det startet. Etter ca 5-15 minutter gikk pulsen ned til 100, og der holdt den seg lenge. Første gang jeg fikk det kastet jeg opp. Var på legevakta og ble skjekke med ekg??? tror jeg, masse målegreier rundt omkring på kroppen. De kunne ikke si hva det var, men jordmor sa at flere gravide fortalte om lignende opplevelser. Har også lest på symptomene om angstanfall at de er nesten helt like, men jeg var ikke hverken redd eller stresset i situasjonene jeg fikk disse anfallene. Husker ikke helt hvor mange ganger jeg hadde det, men iallfall 6 ganger de 4 siste mnd av svangerskapet. Får håpe du slipper flere ganger. Lykke til
Emilie&Markus Skrevet 14. desember 2007 #9 Skrevet 14. desember 2007 Hei, jeg opplever dette daglig hvis jeg ikke holder meg i ro. Har knapt fått vært å handlet noe til jul selv for så fort jeg går/står mye av gangen får jeg akkurat samme "anfall" som deg. Skjedd meg flere ganger allerede er 22 + 3 idag. Legen og jordmor sier jeg har veldig lavt blodtrykk og det er klart at det ikke er så behagelig alltid. Føler at ingen av de liksom tar meg på alvor, for når jeg hører andre beskrive akkurat det samme her inne osv at de har vært inne på sykehus og blitt sjekket å greier. Hvis du har lavt blodtrykk er det nok blodtrykksfall du opplever.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå