Gå til innhold

Betennelse i nyrene over lengre tid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor farlig er dette?

Min beste venninde ble lagt inn på akutten for noen timer siden og fikk beskjed om at hun har gått med betennelse i nyrene lenge, hun fikk ikke forklart mere siden det har vert en flyulykke og de har rett og slett ikke hatt tid til å hverken hjelpe eller forklare henne noenting...

Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mamma hadde betennelse i nyrene og havnet i koma da hun var 16-17, jeg vet ikke så mye om hva som ble gjort, men hun er frisk som en fisk idag hvertfall :) Kun litt ekstra utsatt for nyrebekkenbetennelse og urinveisinfeksjon pga dette..

Skrevet

En kan få nyresvikt av det, og det er jo ikke så bra.

Regner med at hun blir frisk av en kraftig antibiotikakur.

Skrevet

det er ganske umulig å svare på, da du har veldig få opplysninger om situasjonen. Det kan være alvorlig, men det kan også være en enkel sak å behandle. Det kommer helt ann på hva slags betennelse det er, og om den har forårsaket noen permanent skade. Men det kan jo være en nyrebekkenbetennelse som har fått godgjøre seg over tid, og da trenger man gjerne en intravenøs antibiotika kur...også blir man frisk igjen....men hun må bare vente til legen har tid til å informere henne, eller om hun kan få noe informasjon av sykepleierne på avdelingen....vanligvis vil legen ha en ultralyd av nyrer og urinveier også, for å kunne stille riktig diagnose....uansett går det sikkert bra. Lykke til og god bedring til venninnen din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...