Gå til innhold

Ringe føden? Eller vente og se?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

er nå 34+3 uker på vei! Og i dag og i går har det vært lite aktivitet i magen, jeg har kun kjent noen få dult avåtil.. veldig lite i forhold til det jeg er "vant til"... Skal jeg ringe opp på KK? Sist jeg ringte, var vel 20 uker eller noe, fikk jeg virkelig dårlig erfaring. Jordmor var så uforskammelig, hun satt og snakket om at "det bør jo du vite" liksom... Hallo? er førstegangs.. har ikke peiling.. Så kvir meg evt til å ringe opp der.. hva syns dere? takker for alle svar! er litt bekymret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dager hvor babyen er roligere enn ellers, men om du syns det er lite liv, og du er litt nervøs, så syns jeg du skal ringe. :) Heller en gang for mye, enn en gang for lite.

Skrevet

Prøv å pøse på med litt cola eller iskaldt vann. Evt noe sjokolade eller annet søtt. Da vil man ofte få frem en reaksjon hvor babisen blir mer aktiv. Om du fortsatt ikke får respons ville jeg ringt og snakka med føden.

Skrevet

Prøv å spise et par loffskiver med sjokade! Hehe. Jeg spiste det igår, og babyen min har vært helt sprø i et døgn nå. ;) Hvis ikke ville jeg absolutt ringt og hørt! Er jo ikke sikkert du treffer på samme dame som sist. :)

Skrevet

ja, har spist litt ostepop og drukket brus nå! men er nesten ikke noe å kjenne her altså!:( men alt er sikkert i orden, men allikevel! er så usikker om jeg skal ringe opp der...

Skrevet

Ring du! Så hører du hva de sier. :) Legen min er veldig fokusert på dette her med liv! Vi vet jo selv hva vi er vant til å kjenne! Alt er sikkert i orden, men er ikke noe godt å gå sånn og bekymre seg! Har hatt dager der jeg har vært like redd, og det er ikke noe kjekt! Bedre å ringe en gang for mye enn en for lite som hun over sier! :)

Skrevet

ja, okei! jeg skal gjøre det snart:) men når du går på en sånn sjekk for lite liv, hva gjør de?

Skrevet

De tar vel UL tror jeg.. Skal ikke si det sikkert, for har ikke vært inne til sånn sjekk selv, men har hørt at andre har fått UL for å se om alt er i orden der inne. :)

Skrevet

Jeg er litt usikker, jeg var hos legen min på grunn av det en gang, og da hørte han bare på hjertelyden.. Da hadde jeg vært på ultralyd der alt var bra noen dager før, så slo meg til ro når hjertelyden også var bra. :) Men tror legen min sa noe om at de pleide å ta en ultralyd og sjekke at alt stod bra til og sånt. Og så tror jeg de har noe slags innretning som måler aktivitet, men det har jeg ikke så mye peiling på. Hehe.

Skrevet

Bedre å ringe en gang for mye....vist du kommer inn til sjekk får du sikkert på deg sånn belte slik at de måler aktiviteten på småen....

Lykke til=)

Skrevet

Jeg vet ikke om det har noe å si for deg,men jeg pratet med venninna mi i dag..Hun fikk en gutt 10 uker for tidlig nå i sep..Hun fikk beskjed om at i uke 34/35 er en periode hvor barnet sover mest mulig i magen,og gjør det visstnok når de blir født for tidlig også,når de kommer til uke 34/35 utenfor mors mage......

Så derfor tenkte jeg kanskje at det er det som er nå at barnet ditt sover i denne perioden,og er mye roligere....

Men for all del,ring føden eller legen din hvis du er usikker og bekymret..Det hadde jeg gjort, og det gjorde jeg sist når jeg plutselig merket lite aktivitet.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...