Stavangerdamen Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Børster tennene 3-4 ganger til dagen, men er nok ikke så flink med tanntråd tydeligvis. Tannkjøttet er rødt og betent og det er akkurat som "noe henger ned i veien". Kan jeg "redde" situasjonen eller må tannlegen skjære(?) i det? Har tot. angst for tannlege og er livredd bare med tanken. Noen som vet noe som kan gi meg råd/tips? Er helt fortvila her jeg sitter
BettyBoob Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 titt her : http://www.helsenytt.no/artikler/tannkjottbetennelse.htm
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Løp på apotek å kjøp Corsodyl munnskyllevæske. Skyll daglig en periode, deretter en gang pr uke ca. (Obs, kan gi misfarging på tennene) Det smaker pyton, men hjelper på. Er selv kronisk plaget med tankjøttbetennelse. Også er tanntråd et MUST. Iallfall i følge tannlegen min. Er ikke så flink jeg heller da. Men kanskje de er litt FOR flittig med børsten og pusser for hardt? DEt kan gi betennelse det også. God bedring
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Tor faktisk du pusser tennene litt vel mye. Gjorde også det, hadde endel tannkjøttbet., og reduserte det til to ganger om dagen. Bra nå. Corsodyl er effektivt mot tannkjøttbet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå