Gå til innhold

Leste en artikkel om.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan julekalenderhysteriet har tatt helt av og hun som hadde skrevet artikkel mente at julekalenderen var blitt et slags statussymbol og en måte å bekrefte for seg selv og verden rundt at man var en god mor. Jeg personliog er sjokkert over hva enkelte unger får i kalendrene sine, og tror at mange mine,dine barn kansdkje får enda mer. Vet ikke om dette stemmer da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan tenke meg det.. Jeg lagde et posekalender til mitt stebarn, med litt godteri, småleker etc. Og var ungen takknemlig? Nei, det var h*n absolutt ikke! Når min mann sa, "så fint kalender Helene har laget til deg, skal du ikke takke ordentlig for deg og gi henne en klem?" (Han måtte jo fortelle ungen at h*n skulle takke for det i det hele tatt.) Så svarte ungen (i en ganske "utakknemlig tone"), "jamen, mamma SYDDE jo et kalender til meg.."

Helene

Skrevet

Synes også at julekalenderstyret har tatt helt av.....

Barna til samboeren min har en Kinder-kalendere hos mor, og jaggu måtte ikke far kjøpe Smarties-kalendere her også, bare sånn at de ikke hadde det dårligere her når de er her annnehver helg. Da bruker man tilsammen 500 kroner på julekalendere tilsammen??! Forstå galskapen den som kan. Det ser dessuten ikke ut som det er særlig stas heller, sjokoladene ligger strødd overalt i leilihgeten, og jeg kaster halvspiste godteesker når de er her. De har jo alle lukene å åpne når de kommer hit, og alle lukene på en gang når de kommer hjem til mor etter endt samværshelg her.

Hvor ble det av gleden med å telle ned til jul? Minste barnet aner ikke hvor mange dager det er igjen engang...så det er kun godteri som teller der.

Husker selv hvor stort det var med den ene lille sjokoladen hver morgen, det var stas det!

Barn blir jo skjemt bort i dag med to svære kalendere fullstappet av godteri. Og verst av alt....de aner ikke hva de ønsker seg til jul... "Har ingen ønsker jeg...."Tydeligvis har de alt for mye. Bortskjemte dagens barn...akk...

Skrevet

Ene stebarnet mitt syntes ikke det var noe poeng med advent kalender, for det var jo bare en sjokolade i hver luke, og ikke er de kalender sjokoladene spesielt gode en gang. Og etter en helg var det kalendere revne og plyndra og kasta på golvet til å trakke over. Veldig lite sjarmerende. Tenker av og til at det skal jaggu meg bli jobb å lære fellesbarna folkeskikk med sånne forbilder i hus støtt og stadig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...