Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Vi leser ingenting...Hun er snart 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 hvordan i all verden klarer du å lese bok til en 3 mnd gammel baby ? tips taes imot med takk =) jeg er heldig hvis jeg får øyekontakt i et par min om gangen, og jeg må snakke veldig med babystemme for å kunne kommunisere med mitt barn på 3 mnd`er =) og han blir fort lite intr etter kort tid!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Det lurer jeg også på... Min er snart 6 mnd, men vet enda ikke om hun er klar for bøker.. HI
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Vi begynte å lese små bøker laget av mykt stoff med små rim og regler når gutten var ca. 4 måneder. Han liker å bli lest for, for da roer han seg veldig ned. Han er ellers veldig aktiv... Fint med bøker laget av tøy, for da kan han spise på dem etterpå. Når vi leser ligger han rolig, griper ikke etter boken for å spise den, så det er helt tydelig at han roer seg og følger med på stemmen min. Leser med innlevelse og har tre faste bøker vi veklser mellom. Anbefaler det!
alvis Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Det er bøker med mye farger og mykt stoff. Så forteller jeg hva som er på bildene og hvilken farge det er. Jeg tar boken helt bort til ham så han kan ta på den. Det er forskjellige stoffer og ting som lager lyd da man tar på de. Han klarer "lese" boken et par ganger og så orker han ikke mer. Men jeg merker at hver gang vi ser i boken begynner han å "snakke" masse. Kan være tilfeldig da:) Guttenmin på 2,5år elsker å lese. Jeg har lest til ham siden han var 3 mnd. Han har et stort ordforåd pga av bøkene. Jeg er gjerne litt små hysterisk med det å lese for barnen men mamman min er lærer og svigermor er lærer og de har alltid snakket om hvor viktig det er å lese for barnen. I tilegg snakker ikke jeg norsk med mine barn så jeg liker å lese for barnen på mitt språk.
Hva skjer'a?♂ Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 Jeg leser også for mini på 4mnd, han synes det er gøy. Særlig to julepekebøker med masse farger og glitter:)
MathildeC Skrevet 14. desember 2007 #8 Skrevet 14. desember 2007 Vi begynte da hun var 3 mnd, naa er hun 5 mnd. Vi legger oss paa ryggen og holder boken oppe over oss, og hun faar "bla" litt. Har baade myke toeyboeker og harde boeker. Hun liker alt, til og med oppskriftsboeker :-) Hun koser seg med oppmerksomheten, og kikker veldig interessert. Vi leser og forteller gjerne hva vi kikker paa, peker og saant. Hun ser virkelig ut til aa like det, og er aldri sur naar vi holder paa :-). Jeg er selv en skikkelig lesehest og haaper hun blir lik, for boekene har alltid gitt meg utrolig mye.
MathildeC Skrevet 14. desember 2007 #9 Skrevet 14. desember 2007 Forresten forsoekte jeg foer hun var 3 mnd ogsaa, men da var det ingen interesse. Og hun virker ekstra interessert naar det er skrift og ikke bare bilder. Hun kikker ekstra mye paa skriften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå