Gå til innhold

For dere som skal teste om 1 uke ca

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som fortsatt koser dere med vin??? Eller andre alkoholholdige drikker?

Jeg bare lurer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Har ikke vært aktuelt enda,men til fedag (21.12) er det julebord og det er samme dag som jeg skal ha mensen... Viser det seg at den er negativ kommer jeg til å kose meg med alkohol. Har ikke tenkt å sette livet mitt på "vent" selv om jeg har blitt en prøver igjen ;)

Man vet jo aldri hvor lang tid det vil ta....

Kan godt være noen er uenig i dette,men sånn tenker jeg hvertfall!!

Skrevet

jeg skal på julebord i morra og har tenkt til å drikke alkohol.. tviler på at jeg er gravid. el-testene har ikke slått ut:(. har sjekka på morran så kan hende at de hadde slått ut på ettermiddagen, men de har vært svakere enn de to foregående månedene.. :( vil bli gravid nå!! mn jammen skal jeg kose meg med vin i helga! fornuftig ellr ikke.

Skrevet

Jeg skal teste 1. juledag. Skal på julebord i kveld og kose meg med vin og øl. Jeg dropper spriten, men ellers oppfører jeg meg som normalt. Dette kan jo ta lang tid og vi må leve underveis også. Om jeg skulle være gravid, må det skje i disse dager. (el-tester ikke). Noen som tror eller vet om alkohol på dette tidspunkt kan påvirke prosessen negativt på noen måte? Hvordan i såfall?

Skrevet

Hvis du leser fagstoff vil du nok se at de anbefaler alkokutt helt fra man begynner å prøve. Men ærlig talt, man kan ikke ta helt av! Hva med før i tiden? Og hva med alle som ikke vet at de er gravide før det har gått en stund? Det går helst bra. Jeg tror det må være opp til den enkelte hva man gjør det til i prøvetiden.

Jeg lurer også litt på hva jeg skal gjøre ang alkohol. Hadde el for 4 dager siden, tviler på at det klaffet siden vi bomma litt med sengekosen :) I går drakk jeg gløgg med vin, og i morgen er det samme greia, pepperkaker og gløgg... Jeg koser meg jeg, det gjør det også lettere å ikke tenke på prøving hele tiden. Siden jeg vet nøyaktisk ikm-dato oppdager jeg jo en evt graviditet tidlig, og da er det slevsagt full stopp.

Kos deg du! Hvem vet hvor lang tid dette tar.

Skrevet

Huff, vær forsiktig jenter... En god regel er : ingen prevensjon, ingen alkohol... Selv om det ikke er noen forbindelse mellom mor og barn før etter en uke eller to (etter EL/befruktning) så blir man så utrolig stressa hvis man er gravid og har hatt den fyllekula... Men jeg forstår også som det ble sagt her at man ikke kan sette livet på vent. CB Digital gir utslag opptil 4 dager før IKM, så hvorfor ikke teste seg. Jeg fikk utslag 4 dager før IKM og er nå 5+3 gravid... Lykke til jenter :o))

Skrevet

Det er altfor tidlig for meg å teste. Bare 4 dager siden el. Egget har vel ikke engang festet seg hvis det ble noe. Jeg kommer ikke til å havne på noen fyllekule, er bare snakk om et par glass vin. :) Jeg stresset sånn forrige periode med hva jeg kunne og ikke kunne drikke. Da var jeg ikke gravid. Er nok ikke det nå heller, men det er klart jeg tenker på det. Veier hele tiden for og imot om jeg kan drikke den koppen med kaffe, det glasset med vin...

Det greit dersom man visste at det tok så og så mange mnd, men jeg ser på folk her inne som har prøvd i flere år. Da hadde jeg ikke orket å leve etter regelen om null alkohol hvis man ikke bruker prev.

Men jeg sitter fremdeles her og lurer på om jeg skal velge alkoholfri gløgg i morgen. Hehe.

Skrevet

jeg dropper alkoholen når jeg ser testen er pos., det anbefalte legen min tillogmed, hun mente vi skal kose oss og at det var ingen fare for det evt, embroet som ikke har fått navlestreng engang.., jeg skal ha meg et glass vin i sofaen i kveld til idol:-)

Skrevet

Jeg holder meg unna alkohol så lenge jeg prøver... Sist jeg ble gravid trodde jeg jeg fikk mensen, for det stemte med dato omtrent, og jeg lurte på om jeg skulle ta en øl siden vi hadde venner på besøk som drakk litt, men ville være helt sikker, så jeg lot være... Viste seg altså at jeg var gravid, så var glad jeg ikke drakk den ølen.

Vet ikke hvor mye det ville gjort, men jeg ville hatt fryktelig skyldfølelse uansett hvis det skulle skjedd noe. SÅ viktig er ikke en øl for meg at jeg ikke kan holde meg unna noen lusne måneder av mitt forhåpentligvis lange liv:-)

Var på julebord like før el denne måneden. Var edru selv om jeg visste at jeg med aller største sannsynlighet ikke kunne være gravid enda... Enig med den om "ikke prevansjon, ikke alkohol..."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...