Gå til innhold

Er jeg hysterisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 2år og 8 mnd skal nå få "storjente-seng" Dette gleder hun seg veldig til. Nå har det seg slik at de to barna våre på sover i 2 etg. da vi har to soverom oppe og et nede. Jeg er veldig redd for at 2-åringen skal gå i halvsøvne og falle i trappa, mens vi ligger og sover. Jeg tenker på å montere en trappegrind som man strammer mot vegg, ikke som du skrur i veggen med skruer. Vi har kjøpt helt nytt hus og har ikke brukt trappegrind på hvertfall 1 år da hun er veldig flink å gå i trapp. Men i halvsøvne kan det fort skje et uthell.

Syns dere jeg er hysterisk eller ville dere gjort det samme? Hvordan gjør evt. dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn brannmessig bør dere sove i samme etasje, og da unngår dere denne problematikken. jeg er på husjakt, men kjøper ikke hvis jeg ikke kan sove i samme etasje som ungene, pga brann og pga trappegåing om natta.

Skrevet

Syns det er en ekstra sikkerhet og trygghet for deg og ikke minst henne.

=)

Skrevet

Nei. Ikke hysterisk. Forstår tanken. Men tror at å bli sperret borte fra mamma og pappa i en annen etasje kan virke mer skremmende på en liten unge hvis de har hatt mareritt.

Er trappen deres spesielt bratt eller glatt å gå i?

Skrevet

Takk for svar:-) Trappa er vel ikke så veldig bratt, tror den er vanlig, om det finnes noen standardtrapp da.... Hun er som sagt flink å gå i trappa, men en vet aldri når man er søvning. Så skal det sies at hun er våken en god del ganger om natta, skriker etter sutta. Når det er snakk om å bli sperret borte fra mamma og pappa, er hun jo egentlig det i dag også da hun fortsatt ligger i sprinkelseng, men jeg synes jo også det høres litt brutalt å stenge henne oppe på loftet. Vurdere å evt sette denne grinda i døråpninga pårommet hennes og forklare henne hvorfor. Vet ikke helt.

Når det gjelder det med brannsikring, som nevnt lengere oppe, har vi seriekoblet brannvarslere og brannslukkere i begge etg. Vet ikke om det er godt nok, men da vi kjøpte dette huset, nyinnflyttet til bygda, var det faktisk ikke andre hus vi hadde råd til....Dermed ble romløsningen slik.

Skrevet

Hei du!

Ikke hysterisk nei. :o)

Vår sønn er 4 år og vi har trappegrind på loftet. Han må gå forbi trappen for å komme inn til oss, og han er fæl til å valse i søvne.

Så vi la opp grind slik at han ikke faller ned trappa om han er oppe og går i halvsøvne, noe som er veldig vanlig for tia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...