Gå til innhold

Vondt når vi har sex...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt kjipt dette her, men lurer på om det er flere som har det slik.. Babyen vår er 4 mnd og jeg trodde at tiden leger alle sår og at sex kunne bli en bra ting igjen... Det er det ikke her i gården..

Jeg hadde en forferdelig fødsel som endte i total ruptur grad 3b... De brukte flere timer på å sy meg igjen etter fødselen...

Jeg hadde ingen forhåpninger om at det ikke skulle gjøre vondt etter noe så voldsomt, men det blir jo ikke litt bedre engang...

Noen som har erfaring med dette og vet hvor lang tid det tar før ting blir bra eller må jeg operere for at det skal bli bra igjen?

Hilsen en ulykkelig mamma... vil helst være anonym...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette svaret er kanskje ikke til så mye hjelp for deg akkurat nå, men et lite innspill er det da.

Min datter måtte tas med sugekopp. Det var ikke snakk om revning på ditt nivå, men mer enn nok spør du meg. Det gikk ett år før jeg klarte å ha sex igjen. Det har langsomt gått bedre. Noe sitter uten tvil i hodet. Vanskelig å slappe av da jeg er redd det skal gjøre vondt.Det er nå 2 1/2 år siden og sex er fortsatt vondt. Jeg var på A-hus for en sjekk av dette. For min del var det ikke noe å gjøre. Sansynligvis nervebaner som forårsaker smerter.

Ta kontakt med fastlegen din å spør. Min hadde ihvertfall full forståelse for problemet og sendte meg videre med en gang.

Lykke til!

Skrevet

Hvis du ammer har du sannsynligvis såre slimhinner i skjeden. Jeg ammer, og da jeg var hos gynekologen så hun det med en gang fordi jeg var så rød og sår i skjedeveggen. Har en baby på 6 mnd, og klarer enda ikke ha ordentlig samleie selv om jeg ikke revnet eller noe... Sikkert forskjell fra jente til jente dette her....

Skrevet

Neppe det svaret du vil ha, men for meg ble det greit igjen etter 3-4 år. Hadde også grad 3B.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...