Gå til innhold

alenemamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som skal bli elr er? trenger å vite litt rettigheter :) de ser vist ut til å gå den veien her også...

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Kan desverre ikke hjelpe deg, men det fins en side som heter "snart alenemamma" kanskje du kan få bedre svar der?

Håper dere klarer å ordne opp i det slik at dere kan nyte tiden sammen med den lille.

Masse lykke til!

Skrevet

Hei.

Jeg var alenemanna for 4 år siden til gutten min som nå er 5.

Gikk veldig greit økonomisk, får jo mye støtte når en er alene.

Var student, og fikk lån og stipend, og forsørgertillegg (tilsammen 7300 pr mnd).

Fra Nav, fikk jeg overgangsstønad på ca 9000, + 2 X småbarnstillegg og 2 x barnetrygd. Fikk også bostøtte på 2500 pr mnd..

Fikk tilsammen altså ca 24 000 utbetalt i mnd..

Fikk også en god del av barnehagen dekkt.. Kommer ikke på hvor mye...

Masse lykke til:)

Skrevet

tusen takk:) må vel snakke med nav når de nermer seg.. men men, beste hadde vert å ikke vær aleine.. men bedre de en å vær sammen me en som har null interesse for meg...

Skrevet

Jeg er alenemor til to å har utbetalt ca 15000 i mnd....overgangsstønad, bidrag, barnetrygd og bostøtte.

Skrevet

Er det uten å jobbe? 15000 kr i mnd.fordi du har to barn alene?

Synes det var veldig mye penger uten jobb, hvis det er sånn. Da lønner det seg nesten å bli alenemor:) sånn økonomisk altså. Har hørt om jenter som blir alenemor bare fordi de får så mye penger at de ikke trenger å jobbe. Og noen vil visst ikke det. Det blir galt synes jeg. Det bør lønne seg å jobbe.

Skrevet

oj... det var veldig mye... men jeg skal bli alenemor til tvillinger jeg da... aner ikke hvor mye jeg får eller har krav på... er helt grønn på det der... litt hjelp?

Skrevet

15000 i måneden er jo ikke mye penger da. Det er som en minstelønn omtrent. Tenk på alt man skal ha råd til med to barn, i tillegg til boligprisene som ikke akkurat er lave nå. Nei jeg synes en alenemor fortjener å ha så hun klarer seg jeg, det er tross alt barna dårlig økonomi går utover.

Skrevet

15 000 kr er mye penger uten å jobbe! Bare ved å passe på to unger. Det bør lønne seg for alenemødre også å jobbe, akkurat som det lønner seg med mødre som er sammen med far.

En alenemor klarer vel å jobbe?

Skrevet

Ikke alle alenemødre har mulighet til å jobbe...å 15000 er absolutt ikke mye i mnd...har forsvinner halvparten rett ut i husleie....å så har du strøm, telefon, bleier , mat og klær.....skal love deg at det forsvinner faderlig fort...vi må snu på hvereneste krone..

Skrevet

Hei.

Når jeg leste dette, klarte jeg ikke å la være å sende en kommentar. Er selv gravid i 18. uke med jobb og samboer, men synes det blir ganske rart når noen kommer med kommentaren om at 15000 er mye for en familie på 3 å leve av...

Jeg har ingen problemer med å forstå at du Brummeline må snu på hver eneste krone for å få det til å gå rundt, og jeg synes det står respekt av de som klarer dette!!

Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...