Sunniva78 har to små Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Kommer som kastet på meg innimellom, har hatt det slik i en ukes tid nå. Har time til lege på onsdag, men burde jeg fått sjekket det før? Noen av dere som har det slik, og hva kommer det av? Blodprosenten var fin i uke 29, men det er jo snart 1mnd siden. (er 32+6 nå) Har hatt normalt blodtrykk hele veien også. Hmm, hva tror dere?
sydilla Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Har hatt det sånn siden uke 26. Den eneste forklaringen de kan finne er at jeg sover dårlig... Blodtrykk, blodprosent og alt har vært fint. Men jeg lever etter regelen det er bedre å være innom legen/føden en gang for mye enn en gang forlite. Syns du skal ringe og snakke med dem i alle fall :-)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har vært sykmeldt så og si hele svangerskapet på grunn av søvnmangel og svimmelhet. Hadde veldig lavt blodtrykk, men det har steget gjevnt. Legen fant også ut at jeg måtta ta jerntilskudd å at jeg hadde lavt stoffskifte, som jeg nå får tabletter for. Begynte med tablettene i uke 31 eller 32. Som regel var jeg småsvimmel og slapp hele tiden, men enkelte ganger så kom det som du skriver som kastet over meg. Måtte bare legge meg ned, begynte å kaldsvette å fikk lyst til å kaste opp. Det førte til at jeg ikke trode å gå ut alene en periode. Men etter at jeg begynte med jerntabletter og Levaksin så har den voldsomme svimmelheten forsvunnet. Kan også fortelle det at jeg hadde gode jernlagre i starten av svangerskapet så ting kan forandre seg. Det kan jo være at ting har forandret seg jos deg også, at du mangler ett eller annet.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Jeg tror kanskje at du kan ha periodevis lavt blodtrykk.? Det har jeg... Helt tilfeldig om det vises når de måler blodtrykket eller ikke, for her svinger det veldig i løpet av en dag. Jeg også har nemlig vært svimmel og hatt ok blodprosent - OG ok blodtrykk. Men så en gang var jeg hos jordmor og da sank plutselig blodtrykket til 60/40. Måtte legge meg ned og drikke litt saft og vips så var plutselig blodtrykket 100/70 igjen. Så tror du nok kan ha synkende blodtrykk de periodene du er svimmel. Kjøp deg en blodtrykksmåler da vel? Så får du målt akkurat i det (kelkoo.no, søk på blodtrykksmåler)
Sunniva78 har to små Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2007 Takk for svar! Da antar jeg at det ikke er noe alvorlig, slik at jeg kan vente til legetimen min førstkommende onsdag. For det er jo ikke slik konstant, hadde det vært ille hadde jeg fått sjekket det opp med det samme...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Litt banalt, men man kan bli svimmel av å ligge på ryggen når man er gravid fordi det hindrer blodtilførselen din til hjernen...
Sunniva78 har to små Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2007 Ja, det vet jeg. Men denne svimmelheten kan komme når jeg sitter oppreist, så det er nok ikke det...
*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 14. desember 2007 #8 Skrevet 14. desember 2007 Hei. Jeg har/er også mye svimmel til tider. Både når jeg ligger på ryggen og når jeg sitter oppe. Egentlig mest når jeg sitter. Jordmor mente det kunne være noe som trykket på da også som gjorde at jeg ble svimmel. Hun anbefalte å prøve å sitte litt sidelengs ( bena opp i sofaen og lene meg til den ene siden, vet ikke om du forstår hva jeg mener ? ) Føler det har hjulpet, eller så anbefalte kiropraktoren min magnesium. Det er ubehagelig å være så svimmel så håper det blir bedre for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå