Gå til innhold

Hjelp... hun spiser bare mer og mer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anniken er litt over 3 mnd nå... Og nå har hun plutselig begynt å skulle ha mat hver 3. time på natten også... dette resulterer altså i 8 måltider i døgnet på 150 ml hver... altså totalt 1200 ml med morsmelkerstatning... Men de skal jo ikke ha over 1000 ml i døgnet! hun har holdt på sånn i noen dager nå. Spurte helsesøster men hun sa jeg MÅTTE la vær å begynne med grøt til hun var 4 mnd ihvertfall... helst 6 mnd...

Har gitt henne littegranne velling før og da sov hun hele natta.

Det plager ikke meg at hun får mat på natten altså, men hun får jo for mye... Hva skal jeg gjøre da da? ha mindre pulver i melken? gi henne vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen? vil jo ikke sulte henne heller=( samtidig som hun ikke kan fortsette å få så mye mme...

Skrevet

jeg ville gitt litt grøt jeg el noe sånt jeg, siste måltid på kvelden før hun legger seg.

jeg gjorde det med mini rett før han var 4 mnd, måtte det for han spiste like mye som din.

men det er min mening da :)

Skrevet

Ja tenkte det selv men iflg helsesøster var jo det døden... ødelagt tarmsystem og ikke måte på...

Skrevet

tror ikke det er noen galt i det, så lenge hun vokser opp bra.. har begynt å gi smakbit av grøt til minstemann ca 3 og halv måned.. det gikk bra, det.. ellers hvis du synes at hun får for mye, prøv heller å gi hun vann noen ganger.. helsestasjonene har forskjellige oppfatning av når bør ungen begynner med fast føde.. det er egentlig opp til deg og barnet, du skal se vel om hun er interessert i mat eller ikke. bare passe på avføringen at det blir ikke for hardt.. jeg antar at du bruker også malt ekstrakten i melka? så skulle det gå greit..

Skrevet

bruker malt ja. vellingen tålte hun helt fint. kanskje jeg skal trosse hs!!! hhe

Skrevet

altså, helsesøster er der til å gi veiledning, men det er du som bestemmer hva som er best for ungen din.. noen ganger så kan de ingenting også, vet du... så lenge hun har det bra, så er det ingenting å bekymre deg for.. forresten hvor kjøper man velling?? har tenkt å gi den til gutten min også.. synes han spiser lite, han..

Skrevet

ja det er sant det da, men får litt sånn må-følge-helsesøster-feeling...

tror ikke du får kjøpt velling i norge lenger (til så små ihvertfall) men jeg bare hadde i et par teskjeer med grøtpulver (mais) i melken hennes.... husk vellingtutt på flasken=)

Skrevet

hmm bruker avent flasket og tutt.. finnes det noe vellingtutt til avent da? ellers skal man bare kutte litt i tutten? iså fall hvor stort??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...