Gå til innhold

Blir igangsatt på mandag...! Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har stigende kurve på svangerskapsorgiftning, og i dag mente han at de kanskje har feilberegnet termin litt, at jeg egentligt er over tiden, for det var litt lite fostervann.. Så da blir det antagligvis igangsatt på mandag. Skal ringe opp kl 7 på morgenen for å høre om det er plass til oss, er det fullt blir det på tirsdag...

Ble litt skremt nå egentlig.. Noen som har erfaring med igangsetting kontra vanlig fødsel? Er førstegangs, så aner jo ingenting.. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj....jeg har ikke erfaring, men vil bare si at det var spennende å høre:) tenk at til uka skal du få se babyen din:) spennende:)lykke til:)

Skrevet

Jaa, ble helt skjelven her nå.. alt ble plutselig så realistisk=) Tusen takk for det!=)

Skrevet

Har ingen erfaring selv (er selv førstegangs) men man sier at det da kan ta lenger tid,særlig hvis man ikke er moden. Skal selv tl ekstra kontroll i morgen pga vekstavvik (-10%) så hvis legen finner ut at det er best for den lille å komme til verden i morgen så blir jeg selv satt igang,har ikke peiling på om jeg er moden. Både lege og JM har sah\gt til meg at det beste er om det starter av seg selv,men som sagt noen ganger så må man bli satt igang. Skal bli spennende å se i morgen. Skal til legen 11.00,men skulle ringe på forhånd i tilfelle det var kaos på føden akkurat da (legen har vakt på føden i morgen).

Skrevet

Ja det står på papiret jeg fikk at om den ikke er kommt etter 3 (!!) dager blir det keisersnitt.. MEN jeg var litt moden og hadde 1cm åpning på søndag, så håper det ikke tar SÅ lang tid hvertfall.. Her har de også sagt at det beste er at det starter av seg selv, men nå var det litt lite vann, så de vil ikke vente lengre enn nødvendig.. Lykke til i morgen hvertfall, snart har vi babyene våre=)

Skrevet

Så spennende da Niem!! :)

Masse lykke til!!

Skrevet

Hei :)

Jeg har blitt igangsatt 2 ggr,fordi den 1:e gikk jeg full overtid med uten att noe skjedde av seg selv og fordi riene avtok på den andre.Det går helt greit,kan ta noe lengre tid,men det er jo så forskjellig fra kvinne til kvinne.

masse lykke til! :)

Skrevet

Hei, jeg ble igangsatt sist gang. 14 dager på overtid. Fikk noen stikkpiller i skjeden for å sette i gang veer. Begynte å få litt etter noen timer, men ikke skikkelige, så det tok fostervannet. Da startet fødselen ganske kort tid etter. Med meg tok fødselen veldig lang tid, brukte en evighet på å få nok åpning. Selve "uttrykkingen" syns jeg gikk kjempraskt. Tror det er veldig individuelt hvor lang tid det tar uansett om en blir satt igang eller ikke.

Skrevet

Tusen takk for erfaringer og lykkeønskinger jenter!=)

Skrevet

Jeg ble igangasatt og det tok tre dager. FIkk piller to dager, de tok vannet tredje dagen og jeg var på drypp hele fødselen. Fra de tok vannet til baby var ute tok det ca 14 timer. Må si jeg hadde foretrukket en fødsel som startet av seg selv siden de ikke pleier å vare i nesten fire døgn, men noen ganger må man jo bare. Jeg var totalt uforberedt på at det kunne ta så lang tid, men det hele endte jo godt til slutt da og nå venter jeg baby igjen til våren ;-)

Ble satt igang 16. dagen over termin.

Skrevet

Jeg ble igangsatt 12. dagen etter termindatoen og jeg var i akkurat samme situasjon som deg medisinsk sett. Ble lagt inn på kvelden samme dag som jeg var til kontroll og de satte inn ballongkateter for å prøve å vide ut åpning og sette i gang naturlige rier. Fikk ligge over natten og ingenting skjedde, men jeg var litt mer moden på morgenen etter. Trengte derfor ikke modningspiller, og jeg ble sendt inn på fødestue for at de skulle prøve å ta vannet. Dette fikk de ikke til da det ikke var noe lomme mellom fosterhinnen og hodet til babyen. Ble etter hvert satt på drypp som satte igang riene. Fikk bare 4-5 cm åpning etter 12 timer med rier og kl.23.30 om kvelden ble jeg sendt til operasjonsstua for keisersnitt da de ikke ønsket å risikere noe. Kl.00.03 så en liten og frisk jente dagens lys.:) Ikke noe drømmefødsel, men veldig glad for at det gikk så bra til slutt. Dette var med min første, og nå er jeg antakeligvis gravid på nytt og jeg håper jeg får føde vaginalt uten å bli satt i gang neste gang. Men jeg hadde gjort det samme en gang til så lenge babyen er frisk og velskapt. Det kommer sikkert til å gå bra og jeg ønsker deg masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...