meg & to små vampyrer Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2007 Hva skjer om man har struma da? Utenom at ma får store kuler kanskje på halsen?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Struma som regel. Det kan skyldes for høyt eller lavt stoffskifte. Stoffskifte kan også være normalt. Som regel så blir den operert bort dersom det er struma.
BettyBoob Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 ei venninne av meg har struma, ikke moro - hun ser ut som en tykk kalkun på halsen stakkars
meg & to små vampyrer Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2007 He he, jeg har ikke kalkunhals (enda) da.. Men den var visst litt stor... Men jeg kan ikke se noe. De tok masse blodprøver av meg og så får vi se... Kan bare ikke forstå om jeg har for høy stoffskifte, for jeg legger lett på meg selv om jeg er tynn. merkelig.
BettyBoob Skrevet 14. desember 2007 #8 Skrevet 14. desember 2007 les her : http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1142
meg & to små vampyrer Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2007 Takk. Som du skjønner er jeg veldig nysgjerrig på hva som skjer i denne kroppen nå
meg & to små vampyrer Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 14. desember 2007 Men kom bare opp pasienhåndboka og når man søker så kan det altså være ganske mye ulikt.? Det stemmer at det kan være alt det der da? Hmm..
BettyBoob Skrevet 14. desember 2007 #11 Skrevet 14. desember 2007 skjønner det veldig godt - da jeg fikk diagnosen hypotyreose (lavt stoffskifte) i 2004 leste jeg alt jeg kom over om det ikke dumt det, for i forb. med graviditet osv er det viktig for meg å tilpasse doser, sjekke blodpr regelmessig osv....det fulgte nemlig ikke legen min opp - så var bra jeg visste det
meg & to små vampyrer Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 14. desember 2007 Men det er ikke slik at det trenger å være hypotyreose selv om det kan være det? Kikker på symptomer og det hadde passe bedre enn hypertyreose hvertfall, men er ikke overvektig da. Hvor lang tid tok det før du fikk svar på prøver (har tatt blodprøver i dag)? Fikk du noe mer oppfølging da med en gang? Kan skjoldbruskjertelen være forstørret uten at det er noe som skjer forresten? Mange spm, men skjønner at du har peiling:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå